Start > Körkortsforum > Hur länge hade ni övat innan g…

Hur länge hade ni övat innan godkänt körprov

Gäst 2022-12-06 15:22 ! Citera #
Har kuggat uppkörning idag pga manövrering. Inspektören sa att jag behöver träna mer grunderna. Har övningskört nu i mer än 100 timmar både med privat handledare och trafikskola.

Hur många timmar behövde ni att övningsköra innan lyckades med uppkörning?
Alice 2022-12-06 15:57 ! Citera #
Övningskörde i nästan exakt 100 timmar, både privat och i skola. Dock värt att tillägga att jag kuggade tre gånger innan jag lyckades (se min tråd ”3 kuggade uppkörningar pga nervositet” där jag klagar som in i helvete). Ge inte upp! Det kändes hopplöst ett tag men plötsligt händer det. Du klarar detta :)
Lina 2022-12-06 16:27 ! Citera #
Jag övningskörde i 1 år 2 månader. Jag fick körkortet igår.
Gäst 2022-12-06 18:02 ! Citera #
Övningskörde runt 3-400 mil under 2 år. Såklart överdrivet men, körde varje gång vi skulle någonstans och jag hade ingen tidspress att ta körkortet.
Gäst 2022-12-06 20:05 ! Citera #
Tack för dina peppande ord, Alice, och grattis på er med välförtjänta körkort!
Ann 2022-12-06 21:50 ! Citera #
Körde 10 lektion med trafikskolan och körde väldigt mycket privat. Idag fick jag körkortet på första försök.

Säkert du har kört bra med låt inte stressen påverkar dig. Och tänkt inte att du har körprov heller.
Gäst 2022-12-06 22:39 ! Citera #
Jag började köra bil själv när jag va 10 år. Sen övningsköra med föräldrarna. Körde som en kung och klarade på första.
Alla är vi olika, det enda gemensamma är att man måste öva tills man kan!
Eng_Driver 2022-12-06 23:49 ! Citera #
I had absolutely zero driving experience, I took approximately 25 hours worth of lessons at a driving school in the span of 2 months and managed to pass on my 2nd driving test here in Sweden. took the test in Jarfalla. First time i failed on the motorway, but everything else went well. 2nd time i convinced myself that I was ready and drove defensively and planned ahead, thankfully had a nice examiner who seemed happy and talkative that day. You can definitely do it no matter how many times it takes.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor