Start > Körkortsforum > Teoriprov om några dagar

Teoriprov om några dagar

Fundersam 2022-12-05 17:17 ! Citera #
Hej.
Jag har mitt teoriprov om några dagar.
Jag har pluggat väldigt mycket vad jag själv tycker, har inte direkt något att jämföra med.

Jag har pluggat och svarat på frågorna i teori häftena och gjort alla tester på elevcentralen och får och har fått godkända sluttest där senaste tre veckorna.
Jag har även läst boken några gånger och sist skrev jag ner ganska mycket ur varje kapitel i boken för att få det att fastna.

Även att jag pluggat så mycket så känns det ändå som att det inte kommer gå bra, jag är orolig över hur provet kommer vara utformat eller om jag gjort bort mig och bara lärt mig frågorna och inte fördjupat mig i frågorna men samtidigt tycker jag att jag har ganska bra koll på trafikregler.

Har någon något eller några tips på hur jag kan plugga sista dagarna för att öka mina chanser?

(Jag har lättlästa körkortsboken)
Är lite orolig över att det kommer bli ett hinder, någon som har erfarenhet av den boken?
gäst 2022-12-09 00:10 ! Citera #
Fundersam 2022-12-05
Hej.
Jag har mitt teoriprov om några dagar.
Jag har pluggat väldigt mycket vad jag själv tycker, har inte direkt något att jämföra med.

Jag har pluggat och svarat på frågorna i teori häftena och gjort alla tester på elevcentralen och får och har fått godkända sluttest där senaste tre veckorna.
Jag har även läst boken några gånger och sist skrev jag ner ganska mycket ur varje kapitel i boken för att få det att fastna.

Även att jag pluggat så mycket så känns det ändå som att det inte kommer gå bra, jag är orolig över hur provet kommer vara utformat eller om jag gjort bort mig och bara lärt mig frågorna och inte fördjupat mig i frågorna men samtidigt tycker jag att jag har ganska bra koll på trafikregler.

Har någon något eller några tips på hur jag kan plugga sista dagarna för att öka mina chanser?

(Jag har lättlästa körkortsboken)
Är lite orolig över att det kommer bli ett hinder, någon som har erfarenhet av den boken?
Har du läst körboken och teorin, då det du läst sitter och har förståelse, dvs djupinlärning, vilket du har glädje all the way.

Då kommer det gå galant,

online är ett komplement som är kalas med om ovan sitter altså för repetion.

Är det endast online och tester, då lär du dig svaren efter ett tag och förståelsen är lidande.

Kombo av båda, så hey.

Det kommer gå bra ska du se, se det som en utmaning, du ska ju kunna detta och provet är för att kolla att du kan och vet samt förstår, inte chansa, det är värdelöst för jag menar vad har du för glädje av det o chansat och fått rätt? Lotto? nä bättre att kunna och ha koll eller hur ;)
Nervös 2022-12-11 11:24 ! Citera #
gäst 2022-12-09
Har du läst körboken och teorin, då det du läst sitter och har förståelse, dvs djupinlärning, vilket du har glädje all the way.

Då kommer det gå galant,

online är ett komplement som är kalas med om ovan sitter altså för repetion.

Är det endast online och tester, då lär du dig svaren efter ett tag och förståelsen är lidande.

Kombo av båda, så hey.

Det kommer gå bra ska du se, se det som en utmaning, du ska ju kunna detta och provet är för att kolla att du kan och vet samt förstår, inte chansa, det är värdelöst för jag menar vad har du för glädje av det o chansat och fått rätt? Lotto? nä bättre att kunna och ha koll eller hur ;)
Tack för pepp.
Jag tror och hoppas att allt sitter jag har tom lärt in hur man räknar reaktions och bromssträckan plus hur man räknar ut hur mycket tid man vinner på att öka hastigheten 10 km/h men trots allt så känns det som att jag missar något.
Har provet imorgon och jag tänker såhär, jag går dit gör provet sen blir det som det blir och så får jag göra det bästa av situationen...
Gäst 2022-12-11 23:02 ! Citera #
Reaktion, stopp, broms & tidsvinst är absolut frågor som kan komma!
Berätta gärna hur det gick.
Inte längre nervös 2022-12-12 14:11 ! Citera #
Jag klarade provet med 57 rätt.
Jag började plugga för en månad sedan men såhär i efterhand hade jag klarat det efter 2 veckor lätt.
Tyckte att provet jag fick var larvigt enkelt. Det var som elevcentralens frågor nästan exakt.
Så skönt att kunna släppa stressen och pressen.
Nu är det bara uppkörning på onsdag sen är det klart...
Gäst 2022-12-12 22:27 ! Citera #
Larvigt enkelt?
Varför hade du inte alla rätt då?
gäst 2022-12-13 20:53 ! Citera #
Hej!

Tänkte fråga vilken app är bäst och lik teori frågorna?
Är det här man ska läsa på teorin eller på elevcentralen?
gäst 2022-12-13 21:26 ! Citera #
gäst 2022-12-13
Hej!

Tänkte fråga vilken app är bäst och lik teori frågorna?
Är det här man ska läsa på teorin eller på elevcentralen?
Plugga elevcentralens ”fake prov”. Det räckte för mig, fick godkänt med 58 rätt förra veckan nu har jag uppkörning nästa vecka.
MiMi 2022-12-14 12:55 ! Citera #
Hej!
Teori prover i elevcentralens måste man betala eller kostnads fri?
Jag har ladda ner app men kan inte plugga det står låstecken.
Gäst 2022-12-14 21:05 ! Citera #
gäst 2022-12-13
Hej!

Tänkte fråga vilken app är bäst och lik teori frågorna?
Är det här man ska läsa på teorin eller på elevcentralen?
Elevcentralen är exakt som provet.
Sitt och när där och fördjupa dig och förstå frågorna så kommer du klara det.
För mig tog det 6 veckor från att jag började plugga till jag tog körkort idag...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor