Start > Körkortsforum > Kuggad för att jag stannade nä…

Kuggad för att jag stannade när en vän vinkade dit mig

Kuggad 2022-12-04 17:56 ! Citera #
Hej, fick beröm under uppkörningen i fredags för att jag körde trafiksäkert och gjorde bra riskbedömningar och kände mig helt lugn och säker på att jag skulle få godkänt när vi körde tillbaka. Min nervositet hade släppt helt då inspektören var så trevlig och förde korta konversationer med mig för att jag skulle känna mig bekväm. När det bara är några hundra meter kvar till Trafikverket ser jag min kompis som är ute med några andra och hon står och tjoar och vinkar in mig och vill att jag ska stanna. Jag kontrollerar trafiken bakom mig och ser att det är fritt så jag stannar intill vägkanten och vevar ner bilrutan på den sidan inspektören sitter och min kompis skriker ”lycka till!!!” varpå jag sedan snabbt vevar upp rutan och blinkar vänster för att ge tecken åt bakomvarande att jag tänker åka ut från vägkanten. Jag väntar på att en bil bakom passerar innan jag sedan åker ut och svänger sedan in på Trafikverkets parkering en bit senare och gör en snygg backparkering. Inspektören säger att jag skötte allt exemplariskt, men att hon inte är ett fan av att jag stannade för att höra vad kompisen ville mig (efter att hon vinkade in mig till vägkanten) trots att jag inte var en trafikfara utan följde alla regler och visste att man fick stanna intill vägkanten på den vägen. Hon kuggar mig av den anledningen, vilket hon berättar för mig. Är så besviken på mig själv!!! Var sååå nära på att ta körkortet och få godkänt på den här himla uppkörningen. Nästa lediga tid är inte förrän i februari och då kommer mitt teoriprov ha gått ut!! Det här var min första uppkörning.
Kuggad 2022-12-04 19:05 ! Citera #
Värt att tillägga att hon inte sa att jag inte fick stanna för att heja på min kompis och se vad hon ville. Tvekade i några sekunder, men valde sedan att stanna då jag gjorde en egen bedömning av situationen eftersom hon inte gav mig några andra instruktioner.
Dmx 2022-12-05 00:01 ! Citera #
Varför ens ? Det är ett prov precis som alla andra prov. Du är där för att köra och endast det, jag hade också inte godkänt dig oavsett hur bra du än kört. Sunt förnuft liksom. Tider hittar du kan jag lova dig sitt bara och uppdatera så ska du se. Lycka till!
Gäst 2022-12-05 17:33 ! Citera #
Kuggad 2022-12-04
Hej, fick beröm under uppkörningen i fredags för att jag körde trafiksäkert och gjorde bra riskbedömningar och kände mig helt lugn och säker på att jag skulle få godkänt när vi körde tillbaka. Min nervositet hade släppt helt då inspektören var så trevlig och förde korta konversationer med mig för att jag skulle känna mig bekväm. När det bara är några hundra meter kvar till Trafikverket ser jag min kompis som är ute med några andra och hon står och tjoar och vinkar in mig och vill att jag ska stanna. Jag kontrollerar trafiken bakom mig och ser att det är fritt så jag stannar intill vägkanten och vevar ner bilrutan på den sidan inspektören sitter och min kompis skriker ”lycka till!!!” varpå jag sedan snabbt vevar upp rutan och blinkar vänster för att ge tecken åt bakomvarande att jag tänker åka ut från vägkanten. Jag väntar på att en bil bakom passerar innan jag sedan åker ut och svänger sedan in på Trafikverkets parkering en bit senare och gör en snygg backparkering. Inspektören säger att jag skötte allt exemplariskt, men att hon inte är ett fan av att jag stannade för att höra vad kompisen ville mig (efter att hon vinkade in mig till vägkanten) trots att jag inte var en trafikfara utan följde alla regler och visste att man fick stanna intill vägkanten på den vägen. Hon kuggar mig av den anledningen, vilket hon berättar för mig. Är så besviken på mig själv!!! Var sååå nära på att ta körkortet och få godkänt på den här himla uppkörningen. Nästa lediga tid är inte förrän i februari och då kommer mitt teoriprov ha gått ut!! Det här var min första uppkörning.
Tycker synd om dig men det var ganska dumt gjort, något som skulle passa i en komedifilm.
Har själv uppkörning snart så då vet jag att jag inte bör stanna om jag ser någon på trottoaren hehe...
Gäst 2022-12-05 22:12 ! Citera #
Kuggad 2022-12-04
Hej, fick beröm under uppkörningen i fredags för att jag körde trafiksäkert och gjorde bra riskbedömningar och kände mig helt lugn och säker på att jag skulle få godkänt när vi körde tillbaka. Min nervositet hade släppt helt då inspektören var så trevlig och förde korta konversationer med mig för att jag skulle känna mig bekväm. När det bara är några hundra meter kvar till Trafikverket ser jag min kompis som är ute med några andra och hon står och tjoar och vinkar in mig och vill att jag ska stanna. Jag kontrollerar trafiken bakom mig och ser att det är fritt så jag stannar intill vägkanten och vevar ner bilrutan på den sidan inspektören sitter och min kompis skriker ”lycka till!!!” varpå jag sedan snabbt vevar upp rutan och blinkar vänster för att ge tecken åt bakomvarande att jag tänker åka ut från vägkanten. Jag väntar på att en bil bakom passerar innan jag sedan åker ut och svänger sedan in på Trafikverkets parkering en bit senare och gör en snygg backparkering. Inspektören säger att jag skötte allt exemplariskt, men att hon inte är ett fan av att jag stannade för att höra vad kompisen ville mig (efter att hon vinkade in mig till vägkanten) trots att jag inte var en trafikfara utan följde alla regler och visste att man fick stanna intill vägkanten på den vägen. Hon kuggar mig av den anledningen, vilket hon berättar för mig. Är så besviken på mig själv!!! Var sååå nära på att ta körkortet och få godkänt på den här himla uppkörningen. Nästa lediga tid är inte förrän i februari och då kommer mitt teoriprov ha gått ut!! Det här var min första uppkörning.
Ja, välförtjänt kuggning tbh. Hur tänkte du? :o
Alice 2022-12-06 16:00 ! Citera #
Kan hålla med övriga svar om att det inte var det klokaste beslutet, men tänker inte klandra dig för det; du inser säkert det själv nu i efterhand. Det viktigaste är att du uppenbarligen kan köra! Du fick ju en hel del beröm och jag är övertygad om att du klarar det nästa gång. Kämpa kämpa ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor