Start > Körkortsforum > Uppkörning järfälla nov 2022

Uppkörning järfälla nov 2022

Gäst 2022-11-11 08:40 ! Citera #
Hej! Jag har varit inne här och läst så många trådar som hjälpt mig under uppkörningen. Jag körde upp i Järfälla igår 10/11-22 och klarade de på första försöket. Jag har tagit automatkörkort och fick köra Volvo v60. Super enkel och härlig att köra.

Tänkte lägga upp min rutt ifall de kan vara till någon hjälp :)

1. Säkerhetskontroll: öppna motorhuv och visa vart man fyller på alla vätskor

2. Ut från trafikverket till vänster och förbi macken.

3. Höger i korsningen vid macken och sedan vänster vid nästa korsning mot centrum.

4. Rakt fram i rondellen och sedan höger mot E18.

5. Fick svänga vänster i nästa rondell mot E18 Oslo och ut på motorvägen. Här kommer en hastighet på 100km/h och de är viktigt att gasa på här, blinka i tid och kontrollera speglar samt döda vinkeln innan ni kör ut i körfältet.

6. Fick svänga av höger (avfart mot Kallhäll) och fortsätta rakt fram mot Kallhäll C.

7. Här körde vi rakt fram på landsväg som först är 60km/h men som sedan övergår i 40km/h. Tänk på att sänka hastigheten i tid här då inspektörerna tittar noggrant på hur du håller hastigheten i detta område.

8. Fick svänga höger i första korsningen mot Kallhäll C och direkt första höger in på parkeringen för att backa in i en parkeringsruta bredvid en bil.

9. Ut samma väg som jag kom ifrån och tillbaka till motorväg och samma väg tillbaka till trafikverket.

10. Allt detta tog 30min och jag blev godkänd direkt. Mitt tips som många andra tipsar om är att övningsköra i området (även denna rutt) några gånger innan uppkörning, de ger ett helt annat lugn under provet när man känner igen vägarna :) och kolla videos på youtube!

Jag hade Ted som inspektör, en väldigt lugn och trevlig man men seriös och ger superbra feedback när man är klar. Jag hade min uppkörning 07.20 på morgonen, inte alls så mycket trafik men mer trafik än vid 09-11 under förmiddagen.

Lycka till! :) :)
Gäst 2023-02-16 15:44 ! Citera #
Rekommendera inte Järfälla inte trevliga instruktörerna negativa se inte bra resultat och bara dra pengar från dig 6 gånger kört inte godkänd aldrig Järfälla

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor