Start > Körkortsforum > Tredje gången gillt! (Farsta)

Tredje gången gillt! (Farsta)

User. 2022-11-04 11:58 ! Citera #
Hade min tredje uppkörning 2/11 och jag blev GODKÄND! Jag tänkte skriva lite kort om vad jag fick göra :)

Första uppkörningen fick jag åka ut från trafikverket till höger och sen mot Nynäshamn. Fick ta utfarten mot Länna och åkte på landsvägen och fick backa runt hörn, sen tillbaka mot Trafikverket. (Kuggade på min högersväng på landsväg då jag inte planerade bra)

Andra uppkörning åkte jag mot Hökarängen och fick halvvägs ny instruktion mot gubbängen. Där parkera jag och sedan åkte tillbaka mot Farsta där jag åkte in på en väg och fick backa runt hörn sen tillbaka till Trafikverket. (Kuggade pga att jag åkte förbi en buss som stannade vid busstationen och hon ansåg att jag hade för hög hastighet, vilket var 20km/h )

Tredje uppkörningen åkte jag vänster vid Trafikverket och sen höger, åkte rakt vid rondellen och sedan höger vid ”bryggan” strax innan centrum. Åkte där ett tag och sedan mot Tyresö. Fick ny instruktion mot skarpnäck. Efter utfarten åkte jag vänster. Fick åka runt lite och sen tillbaka mot Trafikverket. GODKÄND!!!

Jag har inte övningskört något alls sen min andra uppkörning. Andra uppkörningen var ca tre dagar efter min första. Tredje uppkörningen var två månader efter min andra.
Övningskörde i ca en timma samma dag en stund före min uppkörning bara.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor