Start > Körkortsforum > Köra upp i stockholm eller i l…

Köra upp i stockholm eller i liten stad

Madeleine 2010-08-13 11:41 ! Citera #
Var är det bäst att göra sin uppkörning? De flesta som jag känner som nyligen tagit körkort gjorde sin uppkörning i småstäder. Själv bor jag i Stockholm, är det lättare att köra upp i en mindre stad eller ska det vara samma svårighetsgrad var man än kör upp?

Tacksam för svar!
vill ha körkort! 2010-08-14 20:42 ! Citera #
Ja, ja skulle rekomendera att du ska göra uppkörningen i en små stad där de inte är så mycke trafik.
min bror övningskörde i örebro o, men han gjorde uppkörningen i en småstad o ja han klarade direkt. i en småstad med mindre trafik, blir man mindre nervös när man kör så de e ett plus!!!. :)
Diskmedel 2010-08-16 03:10 ! Citera #
Gör den i en stad du känner dig trygg i. Det är rätt viktigt att känna staden, och kan rent taktiskt vara bra att känna till vilka ställen man brukar få köra vid på uppkörningen. Träna in dessa ställen extra noga, så har du i alla fall ett litet försprång.
Gäst 2010-08-19 15:11 ! Citera #
Hej hej!

Som svar på din fråga skulle jag rekommendera dig att göra din uppkörning på den stad där du själv bor eftersom du förmodligen känner igen vägarna vilket underlättar vid uppkörningen.

Så länge du kan köra bil och så länge du följer alla trafikregler spelar det egentligen ingen roll vart du än kör.
Vad känner du själv för att göra i det här fallet? Det är en fråga som jag tycker du borde ställa till dig själv!

Lycka till oavsett vart du än kör :)
Gäst 2010-08-21 18:37 ! Citera #
Bor i Stockholm och satsar på förarprov i Sollentuna, Jakobsberg eller Farsta. Problemet är om provet misslyckas och jakten på återbudstider inom två månader tvingar mig ut i landet. Halvcirkeln Gävle - Örebro - Linköping är yttre gräns för att över dagen genomföra förarprov.
Kör upp i ”din” stad !
Motor 2010-08-25 18:36 ! Citera #
Det känns som att det är smartast att köra upp i en stad man känner till. Det är lättare att hålla koll på hastigheter och hur fordon och människor rör sig där. Jag har övningskört med körskola i ett samhälle jag inte känner till så bra och privat i en stad jag känner till. Finns ju för och nackdelar med båda. På ett mindre ställe kanske det varken finns rondeller eller trafikljus om man tycker att det är svårt/jobbigt. Det är även mindre folk i rörelse. Men det man känner sig mindre bra på är ju bra att träna innan uppkörning för det är ju inge roligt att köra om man är osäker. Skall man köra mest i en stad efter att ha tagit körkort bör man ju kunna klara en uppkörning där, annars blir det inte så roligt för en själv att köra senare.
boboo 2010-09-05 14:00 ! Citera #
Jag har också funderat på att köra upp i en mindre stad men eftersom jag bor och kommer köra i stockholm känns det bättre att köra upp här. för jag vill ju inte bara ha ett körkort jag vill kunna köra i den staden jag bor i :)
Gäst 2010-09-05 16:48 ! Citera #
boboo
jag har också funderat på att köra upp i en mindre stad men eftersom jag bor och kommer köra i stockholm känns det bättre att köra upp här. för jag vill ju inte bara ha ett körkort jag vill kunna köra i den staden jag bor i :)


Jag tycker också att du ska köra upp i den staden du bor i. Man ska inte luras över att det är lättare att köra upp i en mindre stad. Det kanske är färre trafikmoment men alla går efter samma punktlista.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo