Start > Körkortsforum > Bästa tiderna för uppkörning

Bästa tiderna för uppkörning

Gäst 2022-10-14 12:53 ! Citera #
Min första uppkörning körde jag 11.30 ganska lugnt ute, kuggade på att missa en skylt där jag skulle ligga i vänster körfält men låg i högra annars fick jag beröm på körningen.

Har min nästa körning på måndag kl 16.30. Är de smart gjort av mig eller kommer jag kugga tack vare rusningstrafiken?
Jonas 2022-10-15 11:04 ! Citera #
Jag ställde samma fråga till min trafiklärare i för min uppkörning. Svaret jag fick var att det i verkligheten inte spelar så stor roll som man kanske tror. I rusningstrafik är det visserligen fler fordon att ha uppsikt över och samverka med, men å andra sidan går det (oftast) långsammare vilket ger dig mer tid att se och bearbeta det du ser.

Med det sagt så bokade trafikskolan min uppkörning relativt tidigt i min utbildning, typ 2 månader i förväg, så det fanns många tider att välja på. Och de valde en tid runt lunch (jag bad dem välja den tid de tyckte var bäst - men om de valde utifrån sin egen eller min fördel vet jag ju inte, kanske var den tiden bäst för att läraren kunde äta lunch under tiden jag körde upp…).
Gäst 2022-10-15 21:16 ! Citera #
Det spelar inte jättestor roll, kan vara att man slipper ett samspel som kunde vara avgörande för ett underkänt prov. Men oftast kör dom på andra ställen när det är mycket trafik, så blir det lugnare

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor