Start > Körkortsforum > Enklare ställe att köra upp på…

Enklare ställe att köra upp på?

Mimmiiis 2010-08-12 18:35 ! Citera #
Jag har bara övningskört privat och känner att det är dags att boka prov och uppkörning.
Men jag skulle helst vilja göra uppkörningen på ett lite enklare ställe än i Stockholm/Södertälje (där jag bor)
Jag kör runt om i Södertälje och stockholm men jag vill inte bli så jäkla nervös när jag kör upp och kugga för så mycket pengar har jag inte.
Jag gick in på transportstyrelsen och skulle boka i Flen. Men allt verkar bokat tillomed 2013, helt galet.
Så någon som kan hjälpa mig med att hitta ett lite enklare ställe?


//Mimmi
Gäst 2010-08-12 19:31 ! Citera #
Den hårda bistra sanningen är att du bör köra upp där du ska köra längre fram. Om du skulle köra upp där det är ”enklare”, skulle du då klara av de svåra situationerna i Stockholm när du väl har körkort?
Mimmiiis 2010-08-12 19:48 ! Citera #
Alltså, jag menar stockholm innerstan. Jag har en tendens att bli supernervös när det kommer till såna här situationer.
Jag skulle vilja ta det i något mindre ställe, med lite mindre trafik.
Gäst 2010-08-12 22:40 ! Citera #
Du kan ju boka på internet, och om du är inne varje dag, flera gånger per dag, så kan du ha tur med att någon avbokar sitt prov. Jag fick en tid 6 dagar efter att min första uppkörning kuggades, i Göteborg. Annars är det helt uppbokat på de flesta ställen, men det gäller att vara inne vid rätt tid och ha lite tur!!

Lycka till med körkortet!
Gäst 2010-08-14 16:28 ! Citera #
Nu har jag bokat uppkörningen I SÖDERTÄLJE. :o
Supernevös, men det är inte förens i Nov. Så har ni några råd?
Någon som kört där? Är det bara statskörning? :|
Oj juste. Jag har övningskört med en Mazda 323f. Min väskellåda är lite seg ibland. Men hur tror ni skillanden på bilarna (min bil och uppkörningsbilen är) Bör jag träna lite med en nyare modell? Och var är det för bilar dom har som man kör upp i?
Gäst 2010-08-14 20:51 ! Citera #
Guest
Och var är det för bilar dom har som man kör upp i?


Det står på körkortsportalen
Gäst 2010-08-15 12:51 ! Citera #
Jasså. Tack då går jag in och kikar :)
becky 2010-08-15 16:18 ! Citera #
Jag hade bara kört en liten gammal golf innan jag körde upp och tyckte det var ganska svårt med en helt ny bil att köra och lyckades döda motorn ett par gånger och gasade och kopplade jättedåligt första halvan av körningen.

kolla va det är för bil du kommer ha på uppkörningen och hör dig för om du känner någon som har någon liknande. om inte så är det säkert bra övning att köra lite andra bilar för att få vana av att anpassa sig snabbare till den ny bilen.

lycka till!
Linnéa! 2010-08-15 19:35 ! Citera #
Hej! Jag tycker absolut att du borde köra upp i din hemstad! Där är du mer bekväm med vägarna trots att det kan vara mer trafik - du känner ju till områdena bra i varje fall! Om uppkörningsmannen säger: ”kör till ishallen” och du inte vet var den ligger kan det skapa onödig stress. Så kör bara mycket hemma tills du känner dig säker och kör sedan upp i din egen hemstad!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov