Start > Körkortsforum > Tar aldrig slut, blir sååååå m…

Tar aldrig slut, blir sååååå mjölkad

Urusel 2022-10-07 03:26 ! Citera #
Orkar inte detta mer, har ännu en gång suttit mig ner och reflekterat över detta. De är rätt bra säljare och lurkade in mig en gång när jag sa att NU räcker det och då fick jag själv fiska om automatbil. Det blev mycket enklare men detta är inte normalt. 5 lektioner backning, vändning och bara ”repetera föregående” repetera föregånede repetere föregående. Den här läraren är antingen manisk om att få allt rätt OCH DET HAR JAG INTE RÅD MED eller så är nåt annat sjukt. Man ska vara trafiksäker på uppkörningen, inte att man måste ägna en hel lektion åt saxvändningar och sen repetera nästa och köra backparkering den och så repetera och så kan det ju fortsätta i evigheter. Det kommer ta mig 10 lektioner bli klar med moment 5.

Ingen jag har pratat med säger att lärarna är så här nitiska, de flesta verkar ha gått över moment 5 genom att fickparkerat och backat runt hörn och sedan var det klart med det. Läraren verkar även vara livrädd så fort jag rattar det minsta fel och känner inte att det är utmande för fem öre, utan känns mest som att DET MÅSTE BLI PERFEKT.
Svedin 2022-10-07 12:49 ! Citera #
Har varit i din sits.
Har du köpt paket eller enstaka kurser?
Har du kört enligt en i förhand uppgjord plan?
Vilka moment är det tänkt att du ska ha genomfört från lektion 1 till 5, 6 -10?

Säg att du vill genomföra alla moment ni planerat innan dina köpta körlektioner är slut.
Jag tycker det viktigaste är att man provat på alla moment innan man sedan finputsar tekniken, speciellt backning och parkering.

Du kan alltid kontakta STR eller ARN om du tycker det är befogat.

Jag fick tillbaka 6000 kr av 20 000 investerade efter att pratat med körskolan (och hotat att gå till ARN) om att de inte uppfyllt sina egna löften - körkort inom tre veckor, körning varje dag och tydligt körschema.

Mvh, S.
Gäst 2022-10-08 02:07 ! Citera #
Helt säker nu jag slutar.

Har fått reda på att ”läraren” inte ens har haft examen hela tiden kanske därför han är så livrädd. Känns som allt måste vara fucking perfekt, har inte råd göra allt perfekt, det har jag sagt till dem sen början. Gick över till automat men nu står jag repeterar backning och hur jävla många moment ska det stå ”repetera repetera”.

JAg klarar inte detat mer. Den här äckliga körskolan har knäckt mig och VARFÖR I HELVETE kan man inte hitta en bra körlärare bara, jag ägnade så jävla mycket tid åt att leta och ändå funkar det inte. Bara baitande fucking skit. Jag ville sluta hos dem men så baitade de in mig med något fejk erbjudande. Också det fick jag reda på i efterhand.
Gäst 2022-10-08 09:02 ! Citera #
Gick på samma fälla här i Stockholm hos de där KH på Söder.

Alltid trycker ner en för att man ska känna sig värdelös och sedan inte släppa upp en på dessa moment för man har ju typ mer än 10 moment man måste gå igenom.

Pengarna rann ut och fortfarande var de envisa.

Jag bytte körlärare direkt och vips så steg jag i rank och klarade igenom resten av halva körningsmoment vi skulle göra.

Nya körläraren godkände mig typ 5-6 st moment på samma dag (!) helt sjukt.

Han bara skakade om huvudet men ville inte kommentera vidare på sin kollegas bristande omdöme.

Så ja, byt jävla lärare direkt om du misstänker lurendrejeri!

Varför ska du tortera dig själv med att stanna kvar? Det är som att stanna kvar i ett destruktivt förhållande.

Man märkte direkt att den andra läraren var endast ute efter pengar. Han kanske borde bli bilförsäljare istället, kanske passat honom bättre.
Gäst 2022-10-08 20:00 ! Citera #
Läraren är trevlig och så men han verkar vara fucking livrädd. Det är så jävla patetiskt att en körskola som har dubbelkommando är fucking mer nervösa än en privatist. Om det nu är så här farligt att låta mig köra då finns det garanterat ännu sämre idioter ute i trafikskolebilar. SÅ VARFÖR I .... är det tillåtet att sätta sig i en privat bil där eleven... ja där eleven helt enkelt kör bilen och handledare har INGEN möjlighet att bromsa och gasa.

Den här körskolan har helt förstört för mig och är så allmänt jävla less på mänskligheten för det handlar ju om pengar efter allt, jag gjorde en sådan sjukt djup research detta året för att hitta bästa körskolan och ändå slutar det med en jävla mur. Vill bara dö att något så VIKTIGT som körkort ska knäcka en så här. 800 kr för att sitta i en bil och mest känna sig lurad.

Just det ja, när jag yngre gick jag lektioner hos en körskola och den läraren var också kass men han var samtidigt mån om att jag skulle känna mig utmanad, det är när man känner sig utamanad som man lär sig. Man lär sig inte genom att köra samma jävla runda lektion efter lektion. Var bara jävligt synd att den läraren var tyst som en sten och inte ville kommunicera för fem öre. Förbannar mig själv så mycket att jag inte fixade körkortet som ung.

Har till och med gått över till automat och blir ändå ***** mjölkad på momentet lutning, mitt hat gentemot körskolor är verkligen stort. Def tänker ju ENBART på pengar och har ingen som helst respekt för att man som jag kommer dit fattig som en lus och säger flertal gånger att man är där för att köra intensivt och lärorikt.

Jag har gjort allt för att få det fungera men nu har jag gett upp, mer misantropsik än någonsin, lärde mig all teori som finns att lära sig och man blir satt med en praktikant som inte ens kan vänster och höger. Vilket JÄVLA skämt.
Gäst 2022-10-10 22:23 ! Citera #
Gäst 2022-10-08
Läraren är trevlig och så men han verkar vara fucking livrädd. Det är så jävla patetiskt att en körskola som har dubbelkommando är fucking mer nervösa än en privatist. Om det nu är så här farligt att låta mig köra då finns det garanterat ännu sämre idioter ute i trafikskolebilar. SÅ VARFÖR I .... är det tillåtet att sätta sig i en privat bil där eleven... ja där eleven helt enkelt kör bilen och handledare har INGEN möjlighet att bromsa och gasa.

Den här körskolan har helt förstört för mig och är så allmänt jävla less på mänskligheten för det handlar ju om pengar efter allt, jag gjorde en sådan sjukt djup research detta året för att hitta bästa körskolan och ändå slutar det med en jävla mur. Vill bara dö att något så VIKTIGT som körkort ska knäcka en så här. 800 kr för att sitta i en bil och mest känna sig lurad.

Just det ja, när jag yngre gick jag lektioner hos en körskola och den läraren var också kass men han var samtidigt mån om att jag skulle känna mig utmanad, det är när man känner sig utamanad som man lär sig. Man lär sig inte genom att köra samma jävla runda lektion efter lektion. Var bara jävligt synd att den läraren var tyst som en sten och inte ville kommunicera för fem öre. Förbannar mig själv så mycket att jag inte fixade körkortet som ung.

Har till och med gått över till automat och blir ändå ***** mjölkad på momentet lutning, mitt hat gentemot körskolor är verkligen stort. Def tänker ju ENBART på pengar och har ingen som helst respekt för att man som jag kommer dit fattig som en lus och säger flertal gånger att man är där för att köra intensivt och lärorikt.

Jag har gjort allt för att få det fungera men nu har jag gett upp, mer misantropsik än någonsin, lärde mig all teori som finns att lära sig och man blir satt med en praktikant som inte ens kan vänster och höger. Vilket JÄVLA skämt.
Byt skola och hitta en bättre lärare, billiga skolor = du får vad du betalar för
Gäst 2022-10-11 12:34 ! Citera #
Ska göra det. Fan fan fan att den körskola jag siktade på initialt inte hade tider då
Gäst 2022-12-15 23:56 ! Citera #
Var med om samma sak. Två vänner gick på samma körskola och de hade exakt samma upplevelse som mig. Körskolan hade ingen tydlig plan för mig ÖVERHUVUDTAGET. De använde mina lektioner till att göra samma sak, kände mig inte utmanad och kändes som att jag stod och trampade på samma ställe. Helgen innan min uppkörning, när jag hade min sista lektion, frågade de om jag inte ville köpa fler lektioner. Tänkte de att jag skulle avboka min uppkörning fort som attan för att boka in fler körlektioner sådär tätt inpå?! Jag klarade uppkörningen förresten.

Vi repeterade enkelriktade gator i FYRA LEKTIONER innan jag sedan bad om att få gå vidare i min körning och åka ut på motorväg som jag hade testat med min mamma dagen innan. Körläraren ifrågasatte det och sa att vi väl gör som jag vill, men att det hade varit bäst att repetera det jag ännu inte bemästrat... ENKELRIKTADE GATOR. Jag svarade att det är dumt att slösa körlektioner på att repetera samma moment om och om igen när jag kan mängdträna det hemma... Hade vid det tillfället bara några enstaka lektioner kvar så jag ville liksom gå igenom alla moment innan min uppkörning och inte fastna på någon skitsak. Kändes inte som att de hade en tydlig plan upplagd trots att jag flera gånger hade bett om en.

En gång i början när de hade slösat åtta lektioner på att bara glida runt kände jag mig helt hopplös och istället för att peppa mig gick de fram till mig och frågade varför jag var ledsen varpå jag svarade att det inte känns som att jag kommer att klara uppkörningen (trots att jag vid den stunden hade hela sjutton lektioner kvar att nyttja) och så sa de ”det är ingen fara!! du kan köpa fler lektioner redan nu! ska vi titta på det?” I den sitsen ville jag bara BLI PEPPAD OCH VETA ATT DE SOM KÖRLÄRARE TRODDE PÅ MIG, men det kändes bara som att de försökte mjölka pengar.

Hur som helst klarade jag teoriprov och uppkörning på första försöket, bokade privat då de annars hade tvingat på mig att köpa fler lektioner med argumentet att jag inte var redo, vilket de sagt till mina vänner med som klarade allt på första försöket när de körde upp privat för att körskolan inte lät dem köra upp i deras namn.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo