Start > Körkortsforum > Skola nära vägen

Skola nära vägen

Gäst 2022-10-01 13:53 ! Citera #
Hejsan!
1. Jag undrar hur jag ska göra om det finns en skola nära vägen (som jag kör på) har hastighetsbegränsningen på mer än 40 km/h?

2. En tilläggsfråga till fråga 1: Om vägen är mer än 50 km/h och jag passerar skylten ”Varning för barn” men det inte finns barn i området, hur ska jag göra i en sån typ av situation?

Ert svar är väldigt viktigt för mig eftersom jag har uppkörning om några dagar, så jag skulle verkligen vara väldig tacksam om ni kan svara med så kort varsel.

Tackar :)
Gäst 2022-10-03 10:43 ! Citera #
Hej!

Det du ska tänka på är att sakta ner din hastighet utfall att du ser barn på vägen, speciellt ifall det är skymd sikt. Ifall du har bra utsikt och det inte är skymd sikt, hade jag förhållit min hastighet till lite lägre än 40/km h. Det finns en anledning till varför det är okej att köra 40/km h.. Alltid viktigt att vara uppmärksam och förhålla sig till situationen.
Tänk även på att planera din körning och återigen tänk på att oavsett vad FÖRHÅLLA DIG TILL SITUATIONEN du befinner dig i.

Lite random facts som jag vill dela med mig: Tänk på att oavsett vilken hastighet du har på en väg med korsningar, sakta alltid ner innan korsning och var uppmärksam.

// M

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor