Start > Körkortsforum > Kugga 4:e gången i Järfälla

Kugga 4:e gången i Järfälla

Gäst 2022-10-19 13:02 ! Citera #
Gäst 2022-09-28
Jaha! Det är ni som snor alla tider. Fasen, jag skulle boka men fick vänta 8 månader. :o Ge upp era muppar!
Instämmer på detta, har man fler än 3 kuggningar så hjälper det inte att sitta och boka om i minimumtid, utan man ska snarare tillbaka och köra ett år till övningskörning med några få körlektioner över året som kontroll. Släpp skiten om giltighetstiden på teorin och acceptera att du inte är redo för det praktiska. Har du klarat av teorin en gång så kan du klara av den igen med lite plugg för att fräscha up minnet.
S 2022-10-19 20:36 ! Citera #
Fick du göra om teorin? Eller körde du 4ggr inom teorins giltighetstid?
Gäst 2024-08-29 14:37 ! Citera #
Gäst 2022-10-19
Instämmer på detta, har man fler än 3 kuggningar så hjälper det inte att sitta och boka om i minimumtid, utan man ska snarare tillbaka och köra ett år till övningskörning med några få körlektioner över året som kontroll. Släpp skiten om giltighetstiden på teorin och acceptera att du inte är redo för det praktiska. Har du klarat av teorin en gång så kan du klara av den igen med lite plugg för att fräscha up minnet.
Oj, ett år är ju jättelång tid. Jag har knappt kört i två månader totalt och har min första uppkörning imorgon. Absolut att jag hade känt mig ännu säkrare med ännu mer träning men om jag ska övningsköra i ett år till blir jag ruinerad kör dock enbart via körskola
RiverOak 2024-08-29 14:54 ! Citera #
Gäst 2024-08-29
Oj, ett år är ju jättelång tid. Jag har knappt kört i två månader totalt och har min första uppkörning imorgon. Absolut att jag hade känt mig ännu säkrare med ännu mer träning men om jag ska övningsköra i ett år till blir jag ruinerad kör dock enbart via körskola
Lyssna inte på sådant struntprat. Alla idéer om att ”har man kuggat x antal gånger så är man inte redo för att köra bil” är bara trams från översittare. Visst det finns säkert fall där det stämmer men långt ifrån något som kan generaliseras.
Själv körde jag upp 6 gånger inom loppet av två månader. Nervositeten ställde till det tre av gångerna, två av gångerna ställde förarprövarna till det. Jag kan inte påstå att jag var nämnvärt mycket bättre på att köra bil om man jämför den första och den sista uppkörningen. Däremot var jag bättre på att köra upp!
Gäst 2024-08-29 17:02 ! Citera #
Precis uppkörningen är extremt mentalt, för mig blev det enklare efter varje gång, och såg de som jag körde med trafiklärare de sista 2 försöken🤣 3 satt

Senaste foruminläggen

Rubrik
58
I går 22:28
1
I går 16:14
1
I går 15:37
6
2024-12-20 23:30

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest