Start > Körkortsforum > Behöver tips om fånga in infor…

Behöver tips om fånga in information på vägen

Gäst 2022-09-27 18:42 ! Citera #
Min svaghet med körning är att suga in information från vägen tex trafiksskyltar, körfältsvägvisare osv, men det är framförallt hastighetsskyltar som jag missar ibland. Det brukar oftast ske när hastighetsbegränsningen är hög (räkna med ungefär högre än 40 km/h) och när det finns framförvarande bilar, min fråga är hur ni erfarna förare kan titta långt bort för att tidigare få in information från skyltar och planera körningen snabbare vid höga hastigheter och framförvarande bilar?
Gäst 2022-09-27 23:03 ! Citera #
Jag har tyvärr samma svagpunkt.

Hastighetsskyltar i Sverige suger.

Sämsta kombinationsfärger med rött och gult. (vet att de vill kors på ”förbudskylt-linjen men färgkombination makes no sense).

I andra länder har man rött och vit som är mycket mycket tydligare.
Gäst 2022-09-28 08:35 ! Citera #
Det kommer. alla som börjat köra har svårt hinna med att läsa av skyltar. mkt inormation som ska tas in..skyltar om anvisningar, övergångställen, huvudled, hastighet osv.

ju mer övningskörning mer kommer det ska ni se.

det är därför ni övningskör än, eller hur.

det kommer ska ni se.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor