Start > Körkortsforum > När kommer det fysiska kortet?

När kommer det fysiska kortet?

19-2000 2022-09-26 23:40 ! Citera #
Hej alla körkortstagare!
Jag klarade min uppkörning idag (7:e gången, men bättre sent än aldrig! :lol: ) och jag undrar hur lång tid det tog för er som körde upp att få ut era kort? Jag körde upp i Uppsala så om nån från Uppsala har några erfarenheter får ni gärna dela med er. :)

Fyi, så vet jag att jag får köra utan kortet så länge jag inte har det, men jag vill helst kunna få det så fort som möjligt så att det är ur vägen.
Gäst 2022-09-27 11:38 ! Citera #
7 veckor, 1 för varje kugg
19-2000 igen 2022-09-27 15:13 ! Citera #
Gäst 2022-09-27
7 veckor, 1 för varje kugg
Fantastiskt svar. :lol:
Gäst 2022-10-02 22:36 ! Citera #
Du får bara köra i Sverige med giltigt ID i max 2 månader . Har du inte hämtat ut körkortet inom 2 månader så får du inte köra mer fören du har ditt körkort i handen.

4-8 arbetsdagar efter körprovet kommer det ett rekommenderat brev hem till dig, där det står var du ska hämta körkortet.

När du har hämtat ut körkortet får du köra i andra länder.
Pyromanius 2022-10-04 01:39 ! Citera #
19-2000 igen 2022-09-27
Fantastiskt svar. :lol:
Utifall att skämtet gick över huvudet på vissa läsare:
Det fysiska körkortet skickas ut så fort som möjligt beroende på nuvarande handläggningstid. Detta skiftar alltså utefter kommun och under vilken period du klarat uppkörningen. Men;

Att du har kuggat tidigare uppkörningar leder INTE till en förlängd handläggningstid.
Gäst 2022-10-04 21:25 ! Citera #
Pyromanius 2022-10-04
Utifall att skämtet gick över huvudet på vissa läsare:
Det fysiska körkortet skickas ut så fort som möjligt beroende på nuvarande handläggningstid. Detta skiftar alltså utefter kommun och under vilken period du klarat uppkörningen. Men;

Att du har kuggat tidigare uppkörningar leder INTE till en förlängd handläggningstid.
Njaa, det beror inte på kommun, det beror på vilken region transportstyrelsen är
Gäst 2022-10-04 21:30 ! Citera #
Det beror också på vilken behörighet du har tagit, du kan följa förnyelsen av ditt körkort på Mina sidor på transportstyrelsens hemsida. Där kan du bland annat se betalningsuppgifter för tillverkningsavgiften och om dom har tagit emot din ansökan.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor