Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen i järfäll…

Kuggade uppkörningen i järfälla

Dani 2022-09-25 09:00 ! Citera #
Körde upp i järfälla igår men kuggade pga Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Detta får konsekvenser på:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Visa god uppmärksamhet
Köra med tillräckliga säkerhetsmarginaler

Mår skit just nu har uppkörning igen på torsdag men är osäker nu.

Allt gick bra på uppkörningen och kände mig väldigt säker men kom in på en trång gata där det var parkerade bilar på vänster sida och en mötande bil kom också, det blev jättetrångt så jag råkade ’nudda’ vägkanten asså inte gå upp men nudda, blev stressad så nuddade igen, senare kom vi ut på en vägkorsning o skulle svänga höger, kollade vänster och såg en bil som var 50 m långt bort cirka. Jag hade tid så jag svängde höger men han pekade med handen och sa ’du måste kolla vänster’ även fast jag kollade redan och visste att det kommer en bil. Är så missnöjd och besviken jjst nu har ni några tips?
Jonte 2022-09-25 10:44 ! Citera #
Du skulle kollat vänster igen. Om jag fattar rätt efter att du kollat vänster, höger skulle du kollat vänster igen. Detta eftersom han från vänster kunde ha accelererat.
Dani 2022-09-25 11:03 ! Citera #
Jag förstår liksom därför känner jag mig oxå skit för det är en så liten misstag man kan fixa på 2 sekunder liksom en snabb titt://
Jonte 2022-09-25 11:59 ! Citera #
Ja! Mängdträning säger jag! Bästa är ju att bli arg på sig själv när man gör fel!

Brukar själv säga att jag är dum I huvudet när jag gör fel.

Du klarar det nog nästa gång!
Dani 2022-09-25 12:48 ! Citera #
Hoppas verkligen känner stressen av att jg måste klara nu

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor