Start > Körkortsforum > Kuggad för fjärde gången

Kuggad för fjärde gången

Gäst 2010-10-06 17:55 ! Citera #
Min bror har kuggat 4-5 ggr nu. Vi tror att han har ngn sorts av koncentrationssvårigheter och tyvärr tror jag att han har gett upp tanken å körkort. Jag tycker själv att han kan köra, men bristande uppmärksamhet gör att han tyvärr kan vara en fara i trafiken. Om så är fallet är det bättre att han inte har körkort. Vill ha kvar min bror hel om det går att ordna.
pastebin 2010-10-07 11:44 ! Citera #
Hejsan!

Först måste jag säga att det är väldigt tråkigt att du är inne på 4:e gången. Speciellt då du även provat uppkörningen på ett annat ställe.

Vad jag tycker att du skall göra är att du skall ta reda på exakt vad de ansåg vara fel i ditt handlade, och sedan åka ut med mor/far/körskolelärare och bara göra det om och om igen tills du riktigt får pejl på det.

Att kunna det teoretiska innebär tyvärr inte att du kan det praktiska - tyvärr. Det enda man kan göra är att ”traggla” det om och om tills man aldrig kan missa det!

Jag är övertygad om att alla ni som har gjort flera uppkörningar utan att ha fått ett körkort ännu - kan ta det! Se bara till att inte ge upp! För när ni väl har fått det så kommer ni att vara så fruktansvärt glada att ni glömmer de icke godkända uppkörningarna.

Önskar er alla lycka till!
Gäst 2010-10-07 16:48 ! Citera #
Åh nej nu fick jag lite panik! Alla de jag snackat med har sagt hur lojja dom är på uppkörningen. Provuppköringen var tydligen värre för då var de super petiga så de kunde pracka på en mer lektioner! Det ska ju vara tillåtet att göra en del småfel!
Min kompis fick motorstopp i en rondell men hon klarade det! Det handlade om att verka självsäker så de ser att du vet vad du gör fast det sker några småfel... Även om jag också har hört att de tycker om att sätta dit folk som kommer och tror att de kan allt...
Ursh min egen uppkörning närmar sig och vet inte vad jag ska vänta mig för resultat längre. På ena sidan blir jag frusterad när jag känner att jag inte är lika bra som tex syrra (som har haft körkort i snart 10 år) men får då höra att mycket kommer med erfarenhet så de släpper igenom en hel del småfel. Och sedan får man höra sånt här. Kuggad för de minsta felen man kan tänka sig (för vissa av er)! Ska det bara handla om om man har tur och får en lärare på bra humör? :lol:

I alla fall: Lycka till tills nästa gång! Ge inte upp!
Gäst 2010-11-18 18:04 ! Citera #
Hej!

Ville bara säga det attjag kuggade min andra gång idag, jag är skitsur!

Jag blev kuggad första gången för ett osäkert körfältsbyte, och idag blev jag kuggad pga att jag körde för snabbt i korsningar med högerregel, samt att jag låg för nära en lastbil på motoräg.. (när jag hade tänkt o köra om....tänker jag inte försöka igen om det ska resultera i att bli kuggad)
Förra gången gick jag dit ovetande om hur mitt resultat skulle bli, jag tänkte att ”jah, klarar jag det inte så får man väl boka om då!”
Idag tänkte jag inte så...
”klarar jag det inte blir jag skitsur och vet inte vart jag tar vägen,”- men nerverna var inte i chack ändå.

Mkt riktigt, skitsur blev jag när jag fick höra frasen ”tyvärr kan jag inte godkänna dig”, och min söta lärare frågade ”vill du att jag ska köra till ditt jobb och lämna dig? Tänkte om du känner att du inte vill köra”

Nej, jag körde, allt gick sjukt bra på vägen tillbaka till jobbet, för nervositet släppte när jag var assur!
Så nästa gång, ska jag va skitförbannad från början och hoppas på att jag tar det (verkar det som)!! För det kostar ju sjukt mkt, och börjar bli grymt irriterande med att slänga ut pengar på det där kortet....

Så jag delar era känslor som har kuggat ett par ggr nu!
Gäst 2010-11-21 00:28 ! Citera #
Trist att hörs. Tog mitt på gång nr fyra. Var ett litet helvete men bara kämpa på kuggade min ena
gång enbart på jag inte körde tillräckligt eco drive..gissa om jag höll på att flippa.

Lycka till!
Gäst igen som kuggat två ggr. 2010-11-21 20:07 ! Citera #
Pga ecodriving? är dom knäppa?

jag hade också flippat! Det är väl inte det viktigaste?? Det viktigaste är att man är en säker bilist i trafiken eller?
Gud vad dom hittar på!
Gäst 2012-02-15 10:11 ! Citera #
Diskmedel
Tråkigt, låter som att du har haft otur med personerna du kör upp för. Detta låter verkligen som småmissar som jag verkligen inte kan fatta att du fick underkänt för? Det gäller som sagt att inte ge upp. Man lär sig av sina misstag, och förr eller senare hittar du någon som godkänner dig.

Jag håller med att det är ett lotter.
Min dotter fick en kvinlig lärare hon började med att vara sur och sa att nästan alla kuggas när det är snö mm Hon var inte rolig man undrar om hon verkligen passa till detta jobb.
Gäst 2012-02-15 10:12 ! Citera #
Gäst

Jag håller med att det är ett lotter.
Min dotter fick en kvinlig lärare hon började med att vara sur och sa att nästan alla kuggas när det är snö mm Hon var inte rolig man undrar om hon verkligen passa till detta jobb.

Det gäller Södertälje
Aziak 2012-02-19 20:00 ! Citera #
Att man tar för lång tid på sig rondeller och i korsningar tycker jag verkar lite elakt.
Är det mycket trafik på vägaran måste man ju få ta det lugnt, dock ska man ju inte vara ett hinder för övrig trafik.
lolall 2012-02-20 23:03 ! Citera #
AH ..I FEEL YOU! har kuggat nu 3 gånger.
första gången: körde mot stopp skyld (klarade inte teorin/dåliga kunskaper/ stop vid räls), backning sne, placering.

andra fången: körde för segt 60 på 90, placering, blicken för nära bilen.

Trjedje gången:dåligt samspel (låg hastighet, sen i blicken)

assså OOOOHHHHHHHHHH det blir alltid något jävla feeeeel fastän alllt annat e perfekt :(

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest