Start > Körkortsforum > Sladd med moppe

Sladd med moppe

Gäst 2010-08-09 10:34 ! Citera #
När jag var ute och körde en regning dag, så kom jag fram till en byggarbetsplats. På marken låg en plåt, och när jag skulle köra över den tänkte jag såklart på att det var halt och att jag skulle ta det försiktigt. Så jag körde jättelångsamt utan att varken gasa på eller bromsa. Utan bara rullade över. Ändå fick mitt bakhjul sladd och kom upp brevid mitt framhjul, så hela moppen stod på sniskan, och så sen välte jag och moppen blev alldeles repig på sidan. Har detta hänt er? Vet ni vad jag gjorde för fel??
idinficka 2010-08-28 02:45 ! Citera #
Jjeeny
När jag var ute och körde en regning dag, så kom jag fram till en byggarbetsplats. På marken låg en plåt, och när jag skulle köra över den tänkte jag såklart på att det var halt och att jag skulle ta det försiktigt. Så jag körde jättelångsamt utan att varken gasa på eller bromsa. Utan bara rullade över. Ändå fick mitt bakhjul sladd och kom upp brevid mitt framhjul, så hela moppen stod på sniskan, och så sen välte jag och moppen blev alldeles repig på sidan. Har detta hänt er? Vet ni vad jag gjorde för fel??

Hej.
Har i stortsett vart ute för samma sak, den kanske var så att det låg rullgrus under plåten, så när du kom liksom gled den bort.
Riktigt läskigt att få kast på moppen, hände mig också engång för ca 2 veckor sedan när jag åkte på en grusväg och så hade väl nån bonde kört sönder vägen så de blev spårigt och hela moppen höggtag och jag fick ett kast. Lyckades styra upp det med nöd och näppe ;)
Hoppas du hade helförsäkring!
Mvh Jesper
Victor A 2010-10-03 22:53 ! Citera #
Gjorde detta på is en gång.

visste att de var halt i en högerkruva och ja saktade ned och bromsade under kontroll, svängde och kom ur kruvan galant men så när ja började gasa så ”Svish” så försvann moppen under mig och vi gled 10 meter på den glasklara isen, vetté fan vad som hände eftersom jag körde helt rakt utan någon som helst tensens till att svänga :S bara accerera..
Kizzemizz 2010-10-26 17:54 ! Citera #
När jag var ute hos en kompis med min moppe vad vi ute och körde på åkrar och liknande... Men när vi skulle tillbaka ca. halv 6 på morgonen ( Vi hade vart ute hela natten och kört ) så hade vi en liten väg som var kanske 100 meter. Dock var det rent rullgrus och två skarpa svängar. Och eftersom man skulle styla för kompisarna så gasade man ju på - Med släta Supermontard Däck.
Slutade i diket med fotpinnen inne i benet. 18 stygn blev slutresultatet

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest