Start > Körkortsforum > Kugga pga för försiktig körnin…

Kugga pga för försiktig körning

Gäst 2022-09-09 17:27 ! Citera #
Kuggade idag min första uppkörning, körde tydligen för sakta på landsväg och var för försiktig in i rondeller, gjorde än en del små missar som gjorde att jag misstänkte att jag ej skulle bli godkänd. Blev dock väldigt förvånad att jag körde ”för långsamt”, körde 70 på 80 väg en bit nör jag inte riktigt hittade och höll koll på skyltar som jag skulle svänga av vid. Var tydligen inte ok. Min körlärare påpekar hela tiden att jag ofta kör lite för snabbt så jag har väldigt noga med att inte göra det. Vet att man inte får köra överdrivet sakta och att det är en bedömningsfråga beroende på situationen, etc men tycker ändå att det är ganska naturligt att vilja ta det lite försiktigt nrö man dels är ”ny” på att köra och dessutom inte riktigt hittar. Är det vanligt att kugga pga av detta? Hade även ”brister i uppmärksamhet” förstår inte riktigt hur det hänger ihop! Vet att jag måste träna mer och att jag inte var tillräckligt bra men blev ändå förvånad över att inspektören påpekade saker. Som aldrig trafikskolan sagt. Känns bara ännu mer nervöst inför nästa uppkörning
Gäst 2022-09-10 22:15 ! Citera #
Nej det är inte okej att köra 80 på 90 väg där det tex bara är 1 körfält och du har bilar bakom dig, (så länge det inte finns risker) att anledningen är att du har problem med att ta till dig information och att du känner dig osäker är bara ett kvitto på att du behöver träna mer :)
Gäst 2022-09-10 22:17 ! Citera #
Du kanske kör lite för fort fram i situationer där det finns risker? Exempel skymd sikt, stillastående fordon?
Gäst 2022-09-13 20:29 ! Citera #
Kör du för långsamt så skapar du irritation kan jag lova.

Du hindrar trafiken. så se till att hålla hastigehen. och ja du kuggar på en sådan sak.

samma med köra för fort och agressivt, det kuggar du på, även kan bötfällas för det ute i trafiken om trafikpolisen är i farten.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor