Start > Körkortsforum > Körskola i stad, läraren kör

Körskola i stad, läraren kör

Kurrw 2022-09-02 10:42 ! Citera #
Jag har en undran. Om körskolan ligger i en storstad så är det ju naturligt att läraren kör ut därifrån till lugnare plats. Men hur länge ska det pågå? Hur länge pågick det för er.
?

Jag menar stadstrafik är ju ett väldigt sent moment. Kanske borde byta skola till en landsort bara för att slippa detta, för det börjar störa mig ärligt talat. Alternativt bara acceptera dubbellektioner.
Kurre 2022-09-02 12:48 ! Citera #
Har verkligen googlat men ingen verkar ta upp denna rätt självklara bit.

Skulle verkligen ha tänkt på det innan jag valde körskola (valt körskola på landet). För det blir ju väldigt mycket tid som går förlorad. Nu har jag inte 40 minuters lektioner men då vore detta upplägg meningslöst, man hinner bara komma dit innan man ska köras hem igen. Känns mest som en dyr taxi ut till ingenstans då.
Gäst 2022-09-03 08:52 ! Citera #
Jag hade lite av samma situation fast tvärtom.

Min trafikskola låg mitt i stan och vi körde mest stadstrafik först men när vi skulle öva på landsväg så var vi tvungna att köra sjukt länge tills man når det stället.

Slöseri med tid.

Helst vill man ju ha en trafikskola nära till allt, dvs mitt i smeten mellan staden och landet.
Gäst 2022-09-03 21:16 ! Citera #
Gäst 2022-09-03
Jag hade lite av samma situation fast tvärtom.

Min trafikskola låg mitt i stan och vi körde mest stadstrafik först men när vi skulle öva på landsväg så var vi tvungna att köra sjukt länge tills man når det stället.

Slöseri med tid.

Helst vill man ju ha en trafikskola nära till allt, dvs mitt i smeten mellan staden och landet.
Fast då får du köra själv....
Gäst 2022-09-03 22:22 ! Citera #
Man vill dock träna på de momenten man vill träna på.

Alla måste ta sig igenom 16 moment så det spelar ingen roll i slutändan.

Annars fastnar man i skolan tills de godkänner en om man vill köra upp med dem - vilket påverkar plånboken
Gäst 2022-09-03 23:01 ! Citera #
Gäst 2022-09-03
Man vill dock träna på de momenten man vill träna på.

Alla måste ta sig igenom 16 moment så det spelar ingen roll i slutändan.

Annars fastnar man i skolan tills de godkänner en om man vill köra upp med dem - vilket påverkar plånboken
Skolorna är en bunte utsugande jävlar. Har tappat allt hopp till mänskligheten på detta.

Ska boka in dubbel och accepterar bara det för det är meningslöst bli körd ut bli körd hem och sitta höra att man ska ställa in sitt säte för 40 gången. Jag gick till en körskola för att köra inte för detta skitet. DÅ kan de dra åt helvete.

Byta skola vore skönt då den nya har lovat 100% körning och närhet till alla moment. Vet dock inte hur man skakar av sig en nuvarande.
Malin 2022-09-05 20:46 ! Citera #
Jag går hos en skola mitt i Stockholm och fick börja köra därifrån och tillbaka själv från 3:e lektionen (helt nybörjare innan). Min lärare säger att det är lika bra att börja köra där direkt så att det inte blir en så stor grej. Sen finns det ju ofta lite lugnare områden även i stan så det går att öva på en del saker där med. Det är väl mest när vi ska köra landsväg som det är bra med en dubbel så man hinner dit :)
Gäst 2022-09-14 15:30 ! Citera #
Börjar bli knäckt av den här lilla petitessen. Jag kommer ha gått ur mina ordinarie körlektioner utan att ens ha fått ffucking förtroende att köra bilen själv. Känns helt ärligt så sjukt knäckande detta.

Förbannar mig själv att jag valde den här pissiga körskolan. Eller jag tycker de är rätt bra men lägg inte körskolorna i jävla stan då om detta är resultatet. Ärligt talat, det är så feltänkt att jg saknar ord.

Kommer nog avsluta mig där och ta eventuella straffavgifter bara för att visa mitt missnöje. Tycker det är att blåsa elverna riktigt ordentligt. Det tar 15 minuter från varje lektion och sitta prata teori (som jag redan kan) är INTE vad jag har betalt för.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo