Start > Körkortsforum > Outnyttjade lektioner

Outnyttjade lektioner

Wondering 2022-09-01 13:08 ! Citera #
Hej!
Jag har outnyttjade körlektioner och teorilektioner.

Teorilektioner pga. att det var pandemi när jag köpte startpaketet så jag pluggade på egen hand.

Har man rätt att rå tillbaka pengar möjligtvis med npgot litet avdrag pga administativa kostnader då det habdlar om en stor summa.

Någon som haft liknande? Både outnyttjade kör och teorilektioner? Vad hände då? Står nämligen inget on det på trafikskolan hemsida.
Körkort ä bäst 2022-09-01 16:41 ! Citera #
Det jag vet är att när man har tar lektioner med trafikskola så går man med på ett avtal. Men vet inte om du har rätt till en återbetalning få du redan har tecknat avtal med dem
Jonas 2022-10-12 02:19 ! Citera #
Körlektionerna kan du väl med fördel utnyttja även om du fått körkortet. Det finns garanterat situationer som det är bra att öva på mer. Jag hade några lektioner kvar när jag gjort min uppkörning. Två använde jag dagen efter (de hade jag bokat in redan innan uppkörningen, för snabbt komma igång igen om jag kuggade), de två sista använde jag en respektive tre månader efter uppkörningen. Då hade jag hunnit köra rätt mycket själv, och använde lektionerna för att kolla om jag lagt mig till med några dåliga vanor.
Uppsalabo 2022-10-12 11:41 ! Citera #
Spara dem till att öva när det är halk ute? jag skulle ha gjort något sådant. Körkort betyder inte att du är perfekt utan man ska öva ständigt och förbättra sig
Gäst 2022-10-16 13:45 ! Citera #
Strunta i icke-svaren här. Det finns så många idioter ute i trafiken att du inte behöver gå några ”lektioner”.

10% har de rätt att dra av, resten ska du ha.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest