Start > Körkortsforum > Klarat uppkörning

Klarat uppkörning

NorwayJoe 2022-08-27 12:14 ! Citera #
Hej! Jag klarade min uppkörning på första försöket för några veckor sen :) Tänkte dela med lite tips. Jag körde i Lund.

- Viktigast: Övningkör MYCKET dagarna innan och gärna samma dag innan din uppkörning så är du varm i kläderna.
- Öva på moment som fickparkering och backa runt hörn. Jag fick göra båda på min uppkörning.
- Var uppmärksam på om de ber er att köra någonstans där ni måste svänga vänster på landsväg. Undvik vänstersväng om det inte är helt tomt på vägarna, vänd längre fram och kör tillbaka istället.
- Titta runt bilen och i speglar ofta och mycket. Gör det tydligt så de inte missar. Glöm aldrig döda vinkeln.
- Försök att hålla er nära hastighetsgränsen. Kör inte för långsamt på t.ex landsväg, motorväg.
- Mindre missatg är ok, jag gjorde ett par med fick godkänt ändå.

Ställ gärna frågor :)
Gäst 2022-08-27 16:14 ! Citera #
Grattis!

Vilka fler moment fick du göra? Vilka små misstag var OK? :)
NorwayJoe 2022-08-27 18:58 ! Citera #
Gäst 2022-08-27
Grattis!

Vilka fler moment fick du göra? Vilka små misstag var OK? :)
Landsväg, några rondeller, motortrafikled, köra inne i Lund.

Jag körde lite för långsamt vid några tillfällen och kom lite väl långt fram när jag skulle sväng en gång. Körde även 2-3km/h för fort vid något tillfälle. Sa bara ”oj! nu kör jag för fort” och såg till att det inte hände igen
Gäst 2022-08-28 10:48 ! Citera #
Fick du köra vid Nova Rondellen?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest