Start > Körkortsforum > Fördelar/nackdelar med att ha …

Fördelar/nackdelar med att ha med körlärare på uppkörningen?

Gäst 2022-08-15 23:56 ! Citera #
Tjena!

Jag kuggade min första uppkörning för några veckor sedan och snart är det dags igen. På min första uppkörning körde jag upp genom trafikskolan men hade inte körlärare med i bilen utan han väntade på Trafikverket under körningen. Blev minst sagt pinigt när man kom tillbaka kuggad men nåja, nya tag gäller. Dock undrar jag inför min nya uppkörning om det skulle vara en bra idé att ha med körläraren i bilen under nästa uppkörning. Kommer det hjälpa på något sätt tror ni, brukar det ha någon påverkan på inspektörerna när en lärare är med? Har fått uppfattningen om att de brukar vara ganska bundis med varandra så stämningen kanske blir lite mer loj, eller? Tyvärr är det inte min ”ordinarie” körlärare jag blivit bokad med på min uppkörning men hon jag ska ha är säkert lika bra så det är jag inte orolig för! Vad tycker ni? Och har ni själva erfarenhet av att körläraren åker med?
RObert 2022-08-16 11:43 ! Citera #
Nej Du ska inte ha med en körlärare i bilen som du ska köra upp med. Han/hon får vänta på dig. Om du kommer med en körlärare till uppkörningsstället (de ska alltså inte med i uppkörnings bilen) är det endast positivt då de flesta har kunskaper med sig efter man kört med en lärare. Det är ett bra tecken.
Gäst 2022-08-16 18:00 ! Citera #
RObert 2022-08-16
Nej Du ska inte ha med en körlärare i bilen som du ska köra upp med. Han/hon får vänta på dig. Om du kommer med en körlärare till uppkörningsstället (de ska alltså inte med i uppkörnings bilen) är det endast positivt då de flesta har kunskaper med sig efter man kört med en lärare. Det är ett bra tecken.
Varför ska man inte ha med körlärare i bilen menar du?
Frida 2022-08-17 09:18 ! Citera #
Halloj!
Jag har kört upp två gånger nu och kuggat båda. Hade inte med min körlärare någon av gångerna. Första gången saknade jag inte henne i bilen. Men andra uppkörningen insåg jag efter att det hade varit bra att ha henne med mig då förarprövaren var väldig orättvis mot mig ibland. Gav sena instruktioner osv och det hade varit skönt att ha med min lärare så hon kunde sett dessa situationer med. Eller så kanske mannen hade varit annorlunda om hon var med i bilen haha vem vet. Men mitt tips är att ha med en lärare om du kan även om det inte är din ordinarie lärare. Det skadar liksom inte i min erfarenhet.
Lycka till med körprovet och jag hoppas du klarar det!!
Frida 2022-08-17 09:20 ! Citera #
Vill även tillägga att det är skönt att ha någon att prata med efter som kan förklara mer om vad du gjorde fel (och rätt). Annars sitter man själv med sina tankar och undrar och försöker förklara för andra vad som skedde men det är svårt!
Gäst 2022-08-21 17:14 ! Citera #
Tack för svaret. Har uppkörning imorgon och har inte bestämt om jag ska be henne följa med, känner av på lektionen innan! Lycka till i framtiden:)
Vincent 2023-02-15 20:49 ! Citera #
Hej! Hade uppkörning för någon dag sedan. Var bombsäker på mig själv men misslyckades. Kände du att du behövde vänta flera veckor till den andra uppkörningen. Jag gjorde fel med min uppmärksamhet vilket jag inte brukar göra så det känns som att jag inte behöver ha fler lektioner lika mycket som jag behöver min andra uppkörning. De flesta säger dock att man inte ska göra något förhastat. Men gjorde det stor skillnad för dig att vänta?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest