Start > Körkortsforum > Jag vill ha körkort för att..

Jag vill ha körkort för att..

bedboy 2010-08-08 22:18 ! Citera #
Fyll ut efter .., tar du körkort av rätt anledning? självklart är det bra att ha körkort när man söker jobb osv osv. men man kan leva utan det, det är bara en bekvämlighetsfråga. jag vill ha körkort för att jag gillar och resa och hatar tåg osv, så en helg 30 mil från hemorten är mycket skönare i bil än t.ex. tåg, men annars kommer jag nog inte använda bilen så mycket, bor man t.ex i och runt stan så klarar man sig på lokaltrafiken. varför tar ni körkort?Guest
Gustav 2010-08-16 19:41 ! Citera #
Jag tar körkort eftersom jag är 31 och hittills inte försökt ta något. Känns som att det är på tiden. Troligtvis kommer jag inte köpa bil bara för den sakens skull. Men det känns praktiskt om man ska iväg någonstans att kunna hyra bil och inte alltid vara beroende av andra för att komma dit man vill.
Robinb 2010-08-17 17:04 ! Citera #
Liknade en annan tråd men svarar här med..

.....För att kunna resa fritt och inte vara beroende av kommunaltrafik osv. Bara en sådan simpel sak som att kunna åka till typ IKEA och köra möblerna hem själv är ju rätt sweet :)
Gäst 2010-08-20 14:09 ! Citera #
Jag vill ha körkort för att det kommer underlätta min vardag. Man slipper vara beroende av andra och kan ta sig vart man än vill utan problem :)
maja 2010-08-21 19:51 ! Citera #
Jag vill ha körkort, trots att jag inte direkt behöver det nu, för att jag inte vet var jag kommer befinna mig i framtiden och det kanske behövs då. Jag tror att det är lättare att ta sig för och ta körkort nu än när man är typ trettio år.
headstrong_ 2010-08-21 19:55 ! Citera #
..för att slippa be mor och far om skjuts hela tiden. Mitt liv är uppbyggt efter som om jag redan hade körkort, så det tär rätt mkt på dem att få vara taxi hela tiden.
Monarken 2010-08-24 04:30 ! Citera #
headstrong_
..för att slippa be mor och far om skjuts hela tiden. Mitt liv är uppbyggt efter som om jag redan hade körkort, så det tär rätt mkt på dem att få vara taxi hela tiden.


Fint skrivet. Bra anledning och även ansvarigt av dig. Har en bror som när han bodde hemma bad om skjuts av min mor ofta och mycket. Han har idag inte körkort, trots att detta var 4-5 år sedan.

Jag själv tar det eftersom inte MC går att köra på vintern, samt att jag tröttnat på blåsten på kroppen som är jobbig vid längre turer om man vill åka någonstans. Samt att jag får muskelspänningar.

Mvh
/Monarken
idinficka 2010-08-28 02:23 ! Citera #
bedboy
fyll ut efter .., tar du körkort av rätt anledning? självklart är det bra att ha körkort när man söker jobb osv osv. men man kan leva utan det, det är bara en bekvämlighetsfråga. jag vill ha körkort för att jag gillar och resa och hatar tåg osv, så en helg 30 mil från hemorten är mycket skönare i bil än t.ex. tåg, men annars kommer jag nog inte använda bilen så mycket, bor man t.ex i och runt stan så klarar man sig på lokaltrafiken. varför tar ni körkort?Guest


Jag tar körkort av en frihetskännsla. Samt att det tar 1,5 h till min skola med buss, med bil tar den ca 20 minuter. Det resulterar i att jag kan sova längre på morgon. Med körkort kan man också tjäna sig ganska bra med pengar på tillexempel nyår om man kör på berusade människor.
Mvh Jesper

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor