Start > Körkortsforum > Får en annan person sitta med …

Får en annan person sitta med i bilen?

Gäst 2022-08-09 08:53 ! Citera #
Hejsan!
Jag har nu kuggat, well nån gång för mycket och som ni kanske förstår e inte självförtroendet på topp. Men iaf, sig att jag mot förmodan skulle få en ny tid innan mitt teoriprov går ut om nån månad, vet någon om ja får ta me en annan person i bilen under uppkörningen. O menar då inte en tex en handledare utan nån utav mina föräldrar för att jag liksom ska kunna känna mig lite lugnare under tiden (nu senaste gången så sa han att anledningen till att ja kuggade va för att jag var för stressad/spänd så att jag liksom gjorde för många små fel). Vet nån om det går eller kommer jag behöva fråga isåfall?
Gäst 2022-08-09 12:58 ! Citera #
Ska du köra med Mamma resten av livet också eller ? ;) Skärp dig nu. För mig hade pressen bara ökat med fler i bilen.
gäst 2022-08-09 13:30 ! Citera #
Det är tillåtet och inspektörer uppmuntrar även att körlärare eller förälder åker med :)
Snälla nån 2022-08-09 13:59 ! Citera #
Gäst 2022-08-09
Ska du köra med Mamma resten av livet också eller ? ;) Skärp dig nu. För mig hade pressen bara ökat med fler i bilen.
För dig ja, men alla e olika så sluta trycka ner andra människor. :x Om personen i fråga mår bättre och blir lugnare av att ha sin mamma eller nån annan i bilen i en sådan stressfylld situation, som uppkörningen kan vara för vissa, så låt den. Vad spelar de dig för roll?
Stockholm 2022-08-10 00:28 ! Citera #
Jag hade min mamma med (och som jag övningskörde med), och jag kände mig lugnare av att ha henne med mig.
Gäst 2022-08-10 20:22 ! Citera #
Det är upp till inspektören att bestämma. Men fråga! Dom flesta låter en åka med
1 2022-08-11 20:12 ! Citera #
Det är som de skrivit inspektören som bestämmer om en anhörig eller kompis får åka med.

På liknande sätt har även du rätt att säga nej om det kommer en till Inspektör och ska sitta i baksätet (medåk för tillsyn eller praktik t.ex). Det behöver du inte gå med på och du kan säga att du vill göra provet med enbart en inspektör i bilen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest