Böter

Gäst 2022-08-04 06:31 ! Citera #
Hur ser det ut i dagens läge på böter i efterhand? Med tanke på polisens nya bilar som filmar 360 grader. Kan de filma trafikbrott och sen lagföra i efterhand?

Jag menar då att de inte måste stoppa bilister för att lagföra dem för trafikbrott grova som ringa. Eller kan man anta att de fortfarande stoppar bilister som vanligt och använder filmen som stödbevisning, och använder det för att lagföra i efterhand vid eventuell smitning eller ett efterföljande skett men man inte lyckats stoppa bilisten.

Nån som är kunnig i detta som vill upplysa mig lite?
Gäst 2022-08-04 08:53 ! Citera #
Bara en gissning men skulle tro att om det inte är någon grövre överträdelse är det nog inget de lägger tid på. Då typ 99% som kör förbi en fartkamera för fort klarar sig undan böter. Eftersom allt ej hinner utredas. Att då hinna utreda kameror från polisbil som är mindre pålitliga tvivlar jag på. Om det inte är typ 100+ på 30 väg eller något.
Gäst 2022-08-05 18:22 ! Citera #
Gäst 2022-08-04
Bara en gissning men skulle tro att om det inte är någon grövre överträdelse är det nog inget de lägger tid på. Då typ 99% som kör förbi en fartkamera för fort klarar sig undan böter. Eftersom allt ej hinner utredas. Att då hinna utreda kameror från polisbil som är mindre pålitliga tvivlar jag på. Om det inte är typ 100+ på 30 väg eller något.
Skulle nog tro det samma faktist// TS
Gäst 2022-08-15 12:38 ! Citera #
Det borde väl inte vara något de väljer att göra om de har möjlighet att stanna på plats
Gäst 2022-09-10 11:11 ! Citera #
Hur pålitliga är egentligen polisbilens kameror när det kommer till att lagföra bilister för brott i efterhand?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest