Start > Körkortsforum > Uppkörning nummer 2- fråga

Uppkörning nummer 2- fråga

Gäst 2022-07-26 00:01 ! Citera #
Hej! Jag hade min första uppkörning för någon vecka sedan där allt gick superbra förutom en omkörning där en bil i omkörningsfilen låg så långsamt att jag inte riktigt kunde ta mig tillbaka i högerfilen med bra avstånd vilket gjorde att det blev lite klumpigt när jag skulle ta en avfart. Såklart insåg jag ju att detta inte var en ideell situation men blev ändå kuggad. Då undrar jag inför min nästa uppkörning hur mycket man måste ”göra om”. Vet att säkerhetskontrollen inte behöver göras om den är godkänd på första men tänker på det här mailet man får med resultatet, där står det ju alla moment som ingått i förarprovet ex backa runt hörn, start i backe, parkera etc och eftersom att uppkörning är det enda momentet som inte blev godkänt antar jag att resterande är godkända. Min trafikinspektör hade inga andra anmärkningar heller så det var verkligen bara omkörningen. Kommer jag då verkligen behöva göra om alla momenten (förutom säkerhetskontrollen) på min nästa uppkörning om några veckor även om de blev godkända eller kommer de fokusera mest på det jag blev kuggad på?

Tacksam för svar!
Gäst 2022-07-26 01:44 ! Citera #
Det beror på inspektören, kan hända att man kör allt på nytt igen.
Gäst 2022-07-26 09:12 ! Citera #
Gäst 2022-07-26
Det beror på inspektören, kan hända att man kör allt på nytt igen.
Om jag skulle få samma inspektör då? Förbättrar eller försämrar det? Tänker att hon har ju redan godkänt mig på resterande så då kanske man inte behöver göra om allt, eller så är det också olika från inspektör till inspektör.
Gäst 2022-07-26 21:32 ! Citera #
Det blir ett helt nytt prov. Det spelar ingen roll vad som har hänt på förra provet, dom ser det som ett nytt prov där som så klart följer upp din grundorsak på olika platser.
inspektörerna kan hoppa över säkerhetskontrollen om den varit godkänd, men man kan få göra en ny varje gång man gör prov, fast den varit godkänd.
Du har inte blivit godkänd på några moment, du har endast kört på dessa platser

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 00:41
4
I går 21:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest