Start > Körkortsforum > Jag vill ha körkort för att..

Jag vill ha körkort för att..

Gäst 2010-08-08 22:16 ! Citera #
Fyll ut efter .., tar du körkort av rätt anledning? självklart är det bra att ha körkort när man söker jobb osv osv. men man kan leva utan det, det är bara en bekvämlighetsfråga. jag vill ha körkort för att jag gillar och resa och hatar tåg osv, så en helg 30 mil från hemorten är mycket skönare i bil än t.ex. tåg, men annars kommer jag nog inte använda bilen så mycket, bor man t.ex i och runt stan så klarar man sig på lokaltrafiken. varför tar ni körkort?
Erkan 2010-10-07 16:08 ! Citera #
Friheten! Jag som bor på landsbyggden (borlänge :P) skulle må så bra av att veta att jag när som helst kan hoppa in i en bil, hämta upp några kompisar och köra iväg till stan eller liknade. Att inte behöva fixa med skjus när busstiderna är obekväma och man inte kan cykla! Kunna ställa upp på andra istället för att det alltid ska vara tvärtom. :) När jag skaffar (tänker vara så djärv att säga när och inte om :P) så skulle jag nog gärna skjusa folk och åka ärenden ect.. ( kanske bara gäller i början innan man blivit van). Trots all det här så menar jag inte att jag kommer överdriva genom att köra runt varje dag om det finns bättre alternativ. Tror jag fortfarande kommer cykla på morgonen och åka buss på vintern (när det går). Handlar bara om att ha möjligheter!
Däremot så tycker jag det är jätte skönt med tåg så tror att längre turer tar jag hellre det om jag åker själv.
Leif 2010-10-18 12:48 ! Citera #
Flyttar! För det mesta kan man cykla eller ta bussen egentligen (även om bil förstås är bekvämare) men just flyttar kommer man inte undan. Jag tycker att det är bra att ta emot hjälp med sånt men helst ska man inte vara beroende av hjälpen. Jag är övertygad om att jag kommer hamna i många situationer där någon närvarande behöver körkort och du vill jag inte kräva av någon annan vad jag inte har själv. Det är lika bra att skaffa för man kommer garanterat att använda det. Sen är det ganska kul att köra bil också.
Blober 2010-10-20 18:26 ! Citera #
... hjälpa familjen! Jag har en pappa som snart är för sjuk för att köra bil, en mamma som jobbar på distans och en syster som rider. Så om jag har ett körkort kan jag skjutsa syrran till stallet, pappa till olika jobb och handla åt mamma så underlättar jag livet för alla samtidigt som jag själv har kul :) Jag tar även körkort för att det är en viktig merit :)
Gäst 2010-11-08 19:22 ! Citera #
Jag tar körkort för att jag bor ganska off, bussarna går sällan och tar dessutom en bra stund. Sen passar jag på att ta det nu under gymnasiet för att jag är rädd för att inte riktigt ha tid sen, inte för att jag egentligen har det nu heller men aa haha. Sen är det en jättebra merit att ha när det är dags att söka jobb och sådär. Lika bra att ta det med en gång, istället för att vänta massa år!
Fabregas 2010-11-21 11:43 ! Citera #
Jag vill ha körkort för att det känns som en oerhörd frihet att kunna åka vart och när man vill. Speciellt om man bor i Leksand som är en liten stad.
Och det känns lättare att fixa körkortet nu när man går i gymnasiet än efter då man har fullt upp med att bestämma sig för vad och vart man ska göra och ta vägen.
Annis 2010-11-21 16:35 ! Citera #
Jag vill ha körkort för att det skulle hjälpa mig så mycket! Jag flyttar till en annan ort dagen efter uppkörningen (så jag SKA klara det då!) + att jag förmodligen kommer börja plugga på högskolan i vår, på en annan ort. Livet skulle bli så mycket lättare :) Och tänker man jobbmässigt är det större chans att få ett jobb om du har körkort, många arbetsgivare har också det som ett krav.
Gäst 2010-11-22 11:22 ! Citera #
Jag tar främst körkortet eftersom jag arbetar inom media och då är körkort ett måste och ett stort plus om man vill komma någonstans. Sen även för friheten att kunna göra saker, åka och hälsa på släktingar eller bara ta en roadtrip när man känner för det. Så främst för friheten och kunna göra lite mer karriär.
carinas 2010-11-27 11:59 ! Citera #
Jag tar körkort för att lättare få jobb!
jag skulle lätt klara mig att åka kommunalt men de flesta jobb kräver körkort och ibland även egen bil.
en dröm är ju att bli mcbud!:)
men klart blir de enklare att jobba och ta sig längre sträckor.
jag tror inte jag kommer köpa bil utan de blir hoj.
steven 2010-12-02 09:39 ! Citera #
Jag vill ha körkort för att kunna ragga brudar i min gamla 245ma 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo