Start > Körkortsforum > Uppkörning linköping

Uppkörning linköping

Uppköraren 2022-07-21 14:51 ! Citera #
Hej! jag körde upp i linköping idag.

Jag körde ut från TRV mot höger sen vidare höger mot hagalundsvägen fram tills rondellen där vi fick åka vänster. Sen igenom två rondeller som ligger nära Max där jag fick ta höger på den andra rondellen. Vidare vid Mörtlösa rondellen åkte vi vidare till Tallboda där jag fick åka in vänster in mot hemköp och parkera, gjorde en nosparkering, kom lite mot linjen men rättade ut. Efter det fick vi åka ner mot korsningen vid linghemsvägen och köra ut vänster. tills vi kom ut till ryds k:a där fick jag göra en vänster sväng och köra fram till beatelunds gård där jag fick vända. Sen åkte vi tillbaka till trafikverket, där fick jag åka tillbaka samma väg och svänga höger mot kungsbergsgatan där han nog ville testa mig i tättrafik. fick åka igenom.
Sen tillbaka till trafikverket och parkerade med nosen igen.


Körningen var helt okej enl mig, var väldigt nervös så benet skakade hela tiden när jag hade kopplingen i. Inspektören bad mig ha i neutralt läge vid trafikljus och slappna av och andas. Fastnade vid en korsning där jag skulle väja för en lastbil men lastbilen väjde samtidigt för mig. Inspektören fick be mig köra då lastbilen inte kommer ut från där jag står. Råkade dessutom ett par gånger köra 3km för mycket under en kort period på några av vägarna som jag åtgärdade snabbt dock. Oavsett det fick jag godkänt. Blev väldigt förvånad då jag inte var nöjd med min körning. han sa att jag hade jättebra uppsikt och säker körning och att det är det viktigaste när man kör. Blev väldigt glad.

Kan notera att jag i början av året hade en uppkörning där jag var felfri på e4an dock kuggade på några andra moment. så det var nog därför vi inte åkte dit den gången.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov