Start > Körkortsforum > Uppkörning i Fagersta

Uppkörning i Fagersta

Krille 2022-07-13 18:48 ! Citera #
Hej där alla som ska köra upp i Fagersta. Inte sett så många kommentarer om uppkörning i detta område så jag valde att skriva en egen.

Fagersta, detta område är något intressant då det är hyfsat stort men fortfarande tomt. Vägarna är simpla/rimliga och de medföljs av en del cirkulationsplatser med bra marginal mellan varje. Det finns inte så mycket förutom småvägar och en hyfsat lång landsväg(med en del spanska kurvor längs vägen). Det som vore smart o tänka på är att sakta ner något rejält vid korsningar där du har dålig sikt samt högerregel och ta hänsyn till cykelvägar när du svänger.
Jag tog körkortet på 3dje försöket då jag först körde upp i Södertälje sedan Farsta och sist Fagersta. Fagersta är ett hyfsat enkelt och simpelt område. Jag hade innan aldrig kört där förut(bor i Stockholm) och endast åkte ditt och tog körprovet. Med detta sagt så har du inget att oroa dig över, detta område är på en nivå där du direkt kan ta körkortet utan att behöva köra runt området och lära dig vägarna, kanske ändå vore smart att göra det om du är något osäker men jag tror på dig och lycka till. ;)
Hej 2023-02-28 13:29 ! Citera #
Körde du manuell eller automat? Om du körde manuell kommer du ihåg var det var för modell på bilen?
Köra 2023-02-28 13:30 ! Citera #
Var det diesel eller bensin och hur många växlar var det?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo