Start > Körkortsforum > Kuggat 2 gånger - Vad händer m…

Kuggat 2 gånger - Vad händer med tiden

Gäst 2022-07-05 02:33 ! Citera #
Hej!
Jag har nämligen kuggat min uppkörning två gånger nu. Den första var den 27 juni, gick in på Trafikverket samma kväll och hittade tid direkt, den 1 juli, kuggade tyvärr den uppkörningen också. Jag läste på Trafikverket att man endast har förtur till 2 teoriprov och 2 uppkörningar. Läste runt att man ska kolla på avbokade tider, är inne på Trafikverket dygnet runt och uppdaterar hemsidan varannan sekund för att försöka hitta tider, tyvärr hittar jag inget. Bestämde mig för att ringa Trafikverket och kvinnan jag pratade med sa att jag endast kan se ”sena avbokningar” d.v.s. folk som avbokar samma dag eller i loppet om 24h innan.

Stämmer detta? Finns det någon som har kuggat två gånger det senaste halvåret och fortfarande lyckats hitta tid som inte endast är 24h innan provet ska ske?? Eller även lyckats hitta tid samma dag eller dagen innan? Jag körde upp i Sollentuna, dock försöker jag leta efter tider i andra städer men inget dyker upp.

Skulle verkligen uppskatta svar då jag faktist är desperat efter tider och är rädd att min teori ska gå ut.
Margo 2023-10-24 22:39 ! Citera #
Hej!
Är i exakt samma sits! Hur löste det sig för dig? Har du lyckats hitta en tid till slut?
NIna 2023-10-25 12:10 ! Citera #
Hej, det stämmer, när man har blivit underkänd 2 gånger så har man inte längre företräde.
De tider som då erbjuds till dig är sista minuten tider där du kan hitta en prov samma dag eller de närmaste dagarna.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo