Start > Körkortsforum > Vad är bäst?

Vad är bäst?

Gäst 2010-08-08 21:53 ! Citera #
är det bättre att bara sitta med i bilen när pappa kör och fråga vad allt betyder osv osv, eller bara läsa teoriboken?
Gäst 2010-08-16 03:05 ! Citera #
Haha lite kul :) men jag tycker att du ska blanda lite :)
JohanS 2010-08-16 14:15 ! Citera #
Det beror mycket på hur du som person har bäst inlärningsförmåga, jag själv lär mig bäst igenom att folk visar mig hur man gör och har diskussioner omkring det. Men som jag sade, det är mycket från person till person
Diskmedel 2010-08-16 16:36 ! Citera #
Det beror ju även på hur bra lärare din pappa är, och hur lämpligt det är att lära sig just det han kan. Teoriboken är alltid ett säkert kort, och den kan eventuellt komplettera det föräldrarna säger.
Gäst 2010-08-19 16:23 ! Citera #
Personligen tycker jag att du i första hand borde läsa teori böcker osv. Men du kan ju självklart fråga din pappa också när du undrar över något men risken finns att han säger något fel. När jag säger detta utgår jag ifrån att din pappa kanske har tagit körkortet för 20 år sedan och det har ju tillkommit nya regler och skyltar osv så då kanske din pappa inte har hunnit uppdatera sina trafikkunskaper. Men självklart så är pappan ändå en levande teoribok så passa på och fråga när du ändå undrar över något men ha som vana att ändå kontrollera det med teoriböcker i efter hand.
maja 2010-08-21 19:33 ! Citera #
Jag har börjat tänka mer när jag åker bil sedan jag började övningsköra, ser det mer som en träning. Jag tycker att det är jättebra, då kan man tänka ”Nu stannade han där för att här gäller högerregeln” osv. Men vissa saker kan du nog inte lära dig på så sätt som hur man får lasta en släpkärra och sånt. Sedan är det inte säkert att din pappa följer alla trafikregler. Jag skulle säga att en kombination av teoriboken och att studera din pappa är bäst, teoriboken är nog viktigast mot slutet när du verkligen börjar plugga för teoriprovet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest