Start > Körkortsforum > Hur lång tid tar det från börj…

Hur lång tid tar det från början?

Gäst 2010-08-08 21:51 ! Citera #
Utan någon som helst erfarenhet av att köra bil, men teori osv kan man redan, hur lång tid tar det ungefär innan man lär sig hantera bilen på ett säkert sätt?
vill ha körkort! 2010-08-14 21:01 ! Citera #
Enligt många handledare så ska ungdomar klara av att ta körkort efter ca 30timmars körning, för äldre behövs några fler timmar.
Gustav 2010-08-16 19:51 ! Citera #
Jag har hittills kört 28 lektioner på 40 minuter. Det känns som att jag har långt kvar, är på moment 10. Men å andra sidan har jag inte kört någonting privat och är över 30... (vilket iaf i detta sammanhang är ganska gammalt)
Gäst 2010-08-16 21:36 ! Citera #
Gäst
utan någon som helst erfarenhet av att köra bil, men teori osv kan man redan, hur lång tid tar det ungefär innan man lär sig hantera bilen på ett säkert sätt?
Gäst 2010-08-20 19:47 ! Citera #
Det skiljer sig otroligt mycket från person till person. Om du är en lättlärd person så kommer du kunna hantera bilen efter några lektioner. Men det beror också på hur länge och hur ofta du kommer köra i så fall.

I mitt fall så lärde jag mig köra bilen efter ungefär 4-5 gånger och då körde jag privat. När jag sedan kunde hantera bilen köpte jag några lektioner från en trafikskola och jag fick gå ut i trafiken redan första lektionen eftersom jag redan kunde grunderna.

Ett tips från mig är att du inte borde tänka på hur lång tid det tar för att man ska lära sig hantera bilen utan fokusera istället på att lära dig grunderna väldigt noga. För det är trots allt från grunden som man börjar bygga uppåt och om grunden inte är säker kommer du ha det svårt lite längre upp!!

Lycka till!
Gäst 2015-03-23 19:32 ! Citera #
Bäst är det om man börjar övningköra privat några lektioner innan man påbörjar körskolans lektioner. Sen utvecklas man vidare med hjälp av körskolans lektioner. Vill man jättegärna ta körkort och har bra stress över det, så kan man nog klara det efter 5-10 lektioner faktiskt.
Gäst 2021-11-09 09:48 ! Citera #
20 munuter

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor