Start > Körkortsforum > Kuggad i Uppsala

Kuggad i Uppsala

Gäst 2022-06-23 08:54 ! Citera #
Kuggade min uppkörning igår, blev helt sänkt :( vet att det är vanligt men kan ej släppa det... Har ny uppkörning 2/7 igen. Grundorsaken var att jag hade för bråttom tyckte hon. Jag körde aldrig över hastighetsbegränsningen, snarare med goda marginaler under. Vi körde mycket på smal/krokig väg där det är 70km i timmen, men jag körde mer runt 60. Men kanske borde jag ha kört ännu saktare och mer i mitten när jag ej hade möten och saktat in vid möten mer. Så jag kan ändå förstå underkännandet I guess. Men jag försökte tänka att nu ska jag inte köra FÖR sakta för ville ändå visa att jag KAN köra i högre fart på dessa vägar och inte köra typ 40 på en 70 väg..?

Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende

Din körning visar brister i att:
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp

Detta får konsekvenser på:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Visa god uppmärksamhet
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Köra med tillräckliga säkerhetsmarginaler
Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Gäst 2022-06-23 15:57 ! Citera #
Ja det är bara att köra upp igen. Känner igen mig. Kuggar första, börjar intala sig själv att man inte är redo/bra nog. Att det inte kommer gå. Sen klarar man det andra försöket utan problem och skrattar åt hur man låg och snyftade över en kuggad uppkörning.
Gäst 2022-06-27 19:21 ! Citera #
Körde upp idag igen och blev godkänd! woho!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor