Start > Körkortsforum > Trafikskola/skjuta upp provet

Trafikskola/skjuta upp provet

Selma 2022-06-18 08:00 ! Citera #
Har kört med körskola ca 65 lektioner, fick köra med 3 olika lärare som som hade olika metoder. Skolan bokade uppkörningen åt mig 23e men gjorde ubk med chefen som inte gick bra enligt henne. Hon vill skjuta upp uppkörningen hon vägrar släppa mig till provet, jag har försökt prata med henne och förklara att jag inte kan skjuta upp då jag reserbort om två veckor. Jag har även pratat med henne om hur stressad jag blir när jag kör med just henne men hon skiter fullständigt i. Nu vet jag inte vad jag ska göra, mår inte bra alls, har lagt mycket tid o pengar på det. Orkar verkligen inte mer.
Gäst 2022-06-18 09:18 ! Citera #
Taskigt läge för det här gått lite för långt.

Efter 10-20 lektioner och det inte gått bra skulle du redan bytt trafikskola. Var inte rädd att byta trafikskola om du känner att de vill suga på dina pengar.

Nu har du redan bokat uppkörningen?
Gäst 2022-06-18 09:41 ! Citera #
Ja exakt uppkörningen är nästa vecka. Nu försöker vi lösa det. Funderar på att köra privat men är lite osäker då jag är van vid skolans bil.
Selma 2022-06-18 09:42 ! Citera #
Gäst 2022-06-18
Taskigt läge för det här gått lite för långt.

Efter 10-20 lektioner och det inte gått bra skulle du redan bytt trafikskola. Var inte rädd att byta trafikskola om du känner att de vill suga på dina pengar.

Nu har du redan bokat uppkörningen?
Ja exakt uppkörningen är nästa vecka. Nu försöker vi lösa det. Funderar på att köra privat men är lite osäker då jag är van vid skolans bil
Gäst 2022-06-18 16:19 ! Citera #
Selma 2022-06-18
Ja exakt uppkörningen är nästa vecka. Nu försöker vi lösa det. Funderar på att köra privat men är lite osäker då jag är van vid skolans bil
Låter de dig att köra upp med trafikskola så gör det!

Sätter de stopp för dig att köra upp med dem som trafikskola så kör upp privat men de kan alltid hyra trafikskolans bil.

Din trafiklärare kommer såklart att köra dig dit och hämta bilen. Enda skillnaden är att du registreras som privatist och skulle du kugga så ”svärtar” du inte ner på trafikskolans statistik då de har ett krav på sig att inte har för många som kuggar från deras skola dvs.


För din egen del så gör det ingen skillnad då inspektören måste vara rättvis och bedöma likvärdigt spelar ingen roll om du kör upp med skola eller som privatperson.
Gäst 2022-06-18 20:22 ! Citera #
Man får inte boka egen bil längre, endast boka med Trafikverkets bil eller med trafikskolans bil och då registreras resultatet på skolan, så är deras statistik dålig så kommer transportstyrelsen och gör en kontroll på skolan, därav vill inte skolan boka prov om dom inte tror att det kan bli godkänt

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest