Start > Körkortsforum > Vilken bil?

Vilken bil?

bedboy 2010-08-08 21:30 ! Citera #
Spelar det ngn roll i vilken bil man övningskör i? är det stor skillnad på om man kör en gammal bil mot körskolans nya? Och är uppkörningsbilen lätt eller svår körd?
MrFahrenheit 2010-08-14 15:19 ! Citera #
Det som kan skilja bilarna åt, åtminstone enligt mig, är hur lätt det är att hitta dragläget. Körde en bil för ett par veckor sen som var MYCKET svårare än bilarna jag är van vid att köra. Kanske är bra att öva en del med så många olika bilar som möjligt innan man kör upp 8-) .
headstrong_ 2010-08-24 17:28 ! Citera #
Jag har kört jättemycket i min gamla 90a peugoet (stavning?) utan servostyrning.. Körskolan splitter nya diesel 6-växlade Skoda är typ anledningen till att jag kuggade idag (en timme sen). Eller ja, att jag inte kan manövrera nyare bilar pga att jag är van vid min ”traktor”... Tror det spelar roll att du iallafall har vana av liknande bilar, och slipper natt och dag-skillnaden som jag gjorde.

Anledningen till att jag kuggade var fel växelval (när jag berättade bilskillnaden sa uppkörningsgubben ”aha!”) vilket gjorde att bilen rusade iväg för snabbt åt både ena och andra hållet. Surt!
Monarken 2010-08-24 18:04 ! Citera #
Håller verkligen med. Det där med att ha olika bil när man övningskör respektive kör upp gör massvis för ens komfort och nervositet. Jag tycker det känns som om jag skulle klara uppkörningen med min bil som vi har hemma, medan i trafikskolans bil skulle jag kugga enormt. Jag gillar inte de nyare Volvobilarna som det ofta körs med. Längtar till körkortet så man får välja bil själv, hehe.

/Monarken

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest