Start > Körkortsforum > Uppkörning C-kort

Uppkörning C-kort

J 2022-06-15 11:50 ! Citera #
Har bara någon vecka kvar tills jag ska köra upp med lastbil, undrar om någon här har tips på saker att tänka på samt saker att öva på nu de sista körlektionerna innan jag kör upp..
Vilka frågor fick ni ang funktionskontrollen mm.

Berätta allt!!
Gäst 2022-06-15 23:24 ! Citera #
När du kör: alla döda vinklar.

Frågor: däck, bromsar, lastsäkring, axeltryck på olika bk, färdskrivare och tider. Gäller mig och såna jag känner.

Du måste verkligen kunna allt, fimpar du frågan är du rökt.

Köra så det ryker!
Gäst 2022-06-16 21:56 ! Citera #
Vid frågeställningen så måste du visa att du har förståelse, inspektörerna ställer frågor efter hur du svarar. Så plugga..
Är körningen godkänd så behöver du bara göra om säkerhetskontrollen, då får du prata om två olika saker
Gäst 2022-06-16 21:59 ! Citera #
Gäst 2022-06-15
När du kör: alla döda vinklar.

Frågor: däck, bromsar, lastsäkring, axeltryck på olika bk, färdskrivare och tider. Gäller mig och såna jag känner.

Du måste verkligen kunna allt, fimpar du frågan är du rökt.

Köra så det ryker!
De brukar inte fråga om kör och vilotider, men däremot om färdskrivaren, när behöver den besiktigas? Får du köra om den inte är besiktad? Får du glömma ditt förarkort hemma? Vad händer om den slutar fungera? Osv.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo