Start > Körkortsforum > Hur undviker man hjärnsläpp un…

Hur undviker man hjärnsläpp under uppkörningen?

Gäst 2022-06-05 17:48 ! Citera #
Ja, som titeln lyder...

har kuggat två gånger nu för att jag fått hjärnsläpp, allt annat har gått bra. Första gången var det en bil som kom från höger, vilket jag såg, och jag visste att regeln gällde men vet ändå inte varför jag körde. Andra gången hade jag väjningsplikt: jag såg skylten, kollade och såg att bilar kom från vänster, trots det så körde jag!!! Det har aldrig hänt innan, varken de två åren jag övningskört eller mina körlektioner, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Nu måste jag vänta i ett halvår oxå på nästa tid så det stressar mig ännu mer....

Någon som det har hänt samma för och hur förhindrar man det här?
Gäst 2022-06-05 19:33 ! Citera #
Varför får du hjärnsläpp? Svar: För att du är nervös eller under stor press att få godkänt.
Lösning: Bli inte nervös. Om det är tredje gången så bör du inte vara så nervös. Då är väl pressen ditt problem. Du måste hitta ett sätt att bli av med den. Intala dig själv att det är helt okej att kugga, inga problem. Eller så kör du next level mind games. Du intalar dig själv att du faktiskt vill kugga för att det är skoj att kugga 3 gånger (lol). Då kommer du garanterat att klara det.
Kör bara 2022-06-18 20:29 ! Citera #
Halvår till nästa? Det väl bara bevaka sidan hela tiden, folk bokar av. Vart kör du upp?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov