Start > Körkortsforum > Äldre med stressigt liv? — ge …

Äldre med stressigt liv? — ge INTE upp!

Gäst 2022-09-17 11:06 ! Citera #
ensam och fattig 2022-09-17
Grattis! Jag fick också godkänt idag. oj oj oj. Det trodde jag inte på. Jag började 2019, köpte ett paket med 10 lektioner. Jag trodde då att jag skulle klara allt med 10 lektioner eftersom jag trodde att jag var duktig och lättlärd. Hade aldrig kört bil innan. Japp, efter 10 lektioner så sa min lärare i Göteborg att jag behövde mer lektioner. Blev arg och tänkte jag skiter i körkort. Det var ju dyrt. ca 500 sek per lektion.
När jag bodde i Göteborg så behövde jag inte körkort eftersom det var bra bussförbindelser.
Kom in på LTU och år 2021 och deltidsjobbade inom hemtjänst på elcykel. Jag grät nästan varje dag i kylan och blev så avundsjuk på mina kollegor som tog bilen till brukarna. Jag hatade mitt jobb, mitt liv och allt. Sen började jag fundera på körkort igen och började. Jag har gjort teoriprovet 3 ggr. Andra gången godkänt, och tredje gången för att det gamla hade gått ut. Men jag har gjort exakt 19 uppkörningar på drygt ett år varav tre gjorde jag de tre sista dagarna.
Tänkte inte alls på pengarna, eftersom då blir jag väldigt ledsen och känner mig jätte kass. Nu ikväll kollade jag på trafikverket där man har sin historik, och även på elevcentralen där man ser hur många körlektioner man har kört. Summan landade på totalt 55 780.
Jag är glad att jag till slut klarade det. Nu har jag friheten att köra bil på jobbet och inte behöver cykla i det här jäkla vintern. hehe
Ge aldrig upp
Vänta nu lite...

”19 uppkörningar”?!!

Menar du 19 körprov hos Trafikverket med inspektörer eller menar du 19 körlektioner hos trafikskolan med körlärare?

19 körprov måste ju vara lite av rekord.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor