Start > Körkortsforum > Pinsam tabbe

Pinsam tabbe

Gäst 2022-05-27 12:55 ! Citera #
Kom till en trafiksignal som lyste rött, linjerna i marken var helt borta så jag råkade stanna lite förbi signalen. ”Ajdå” tänkte jag när jag märkte och backade för att korrigera mitt misstag eftersom jag ändå inte hade någon bakom mig. Som grädde på moset slog trafiksignalen om till grönt precis när jag backade och kollade bak så jag missade ljuset och fick stå där och bida min tid ännu längre i min skam. Allt detta stod en polisbil längre bort och såg :D men han brydde sig inte om mitt skumma beteende. Detta var väldigt pinsamt och jag får äta upp det några dagar nu. Det är inget farligt misstag, bara pinsamt. Men jag ser det som en lärdom för att få mer erfarenhet och inget annat eftersom alla gör misstag. Finns inget riktigt syfte med denna tråd förutom att dela med mig av min erfarenhet.
Gäst 2022-05-28 09:28 ! Citera #
Hur lång tid tog det att backa eftersom det hann bli rött igen?
Hur hade du tänkt se ljuset om du körde förbi stolpen?
Om polisen såg allt har du tur som inte blev av med körkortet!
Gäst 2022-05-28 09:33 ! Citera #
Jätte kort cykel på ljuset, finns två trafiksignaler så såg fortfarande om det är rött eller grönt. Stopplinjen var obefintlig, det var en tabbe som inte orsakade någon harm förutom att jag behövde vänta en cykel till.
Gäst 2022-05-28 09:52 ! Citera #
Och jag vet att det var fel gjort!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov