Start > Körkortsforum > Ang. Kuggat två gånger.

Ang. Kuggat två gånger.

Sha 2022-05-18 13:38 ! Citera #
Hej!

Har tyvärr kuggat två gånger på mindre saker (använd stora blinkern, cirkulationer osv.) och hade samma instruktör vid uppkörningen, min trafikskola tycker att jag är körklar så försöker bara hitta en ny tid. Tyvärr är jag i ett annat kösystem och hur mycket jag än uppdaterar kommer det aldrig någon ny tid i Göteborg högsbo. Ser ut som om jag måste göra om mitt prov. Är det någon som har fått tid snabbt trots att ni kuggat två gånger? Har en tid i Jönköping sent i Augusti men hade gärna haft en tidigare på hemmaplan.
Viggo 2022-05-18 16:40 ! Citera #
Vad menar du med använd stora blinkern? Glömde du blinka? Finns det stor och små blinkers?
Gäst 2022-05-18 17:32 ! Citera #
Blinkers upp = höger
Blinkers ner = vänster

finns vissa bilar som har två variationer på både upp o ner : första steget blinkar den i 3 sekunder o andra steget blinkar den tills du släcker/ har svängt.

Vanligast är att det bara finns upp/ner har jag för mig. Är märkligt att du blir kuggad för en sådan sak. Blinkar du så blinkar du o gör inget fel så länge du blinkar vid rätt tillfälle dvs.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov