Start > Körkortsforum > Otydligt

Otydligt

Gäst 2022-05-16 10:19 ! Citera #
Varför kan vissa inte vara tydliga?

När jag var ute och körde på en parkeringsplats så såg jag en bil komma från den väg jag skulle in på jag hade företräde men tvekade på om han såg mig pga skymd sikt så jag tog ner farten. När jag kom rullandes sakta så börjar han rulla framåt innan jag passerat honom vilket gör att jag tvekar och bromsar, sen när jag ska börja köra igen så kör han rätt ut före mig. Kan man inte stå lite stilla för att visa att man ska väja istället för att börja små smyga och göra mig tveksam?
Gäst 2022-05-16 10:23 ! Citera #
Förtydligande, jag hade hunnit börja köra när
han körde rätt ut framför mig.
Gäst 2022-05-16 19:32 ! Citera #
Äh sånt där händer jämt. Högerregeln (och utfartsregeln) i all ära men det är mest ett ”förslag” för de som haft körkort ett tag. Folk kommer ta för sig och skita i dig.

Sen med tanke på att folk ”vill vara snälla ibland” så kommer de låta folk passera även om den andre har tillträde, vilket gör de tidigare nämnda reglerna värda noll. Och så vidare.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest