Start > Körkortsforum > Arjeplog

Arjeplog

Gäst 2022-05-14 13:19 ! Citera #
Någon som vet hur det är att köra i arjeplog? Hade en tid bokad där om ett tag pga att tiderna är så pass strypta och det ligger långt åt h*lvete, är sjukt tacksam om någon kan ge tips eller vet om hur det är att köra där!
Gäst 2022-05-14 14:27 ! Citera #
Skulle bli förvånad om du ser en annan bil under din uppkörning.
Gäst 2022-05-14 14:59 ! Citera #
Har du kört där? Skulle vara tacksam för tips! Då jag inte är van med norrlandstrafik.
Gäst 2022-05-14 17:26 ! Citera #
Har kört mycket i Norrland på mina resor och det är generellt 10 gånger enklare att köra där än resten av landet. Du kommer klara uppkörningen galant.

Det var en på forumet som skulle köra upp i närheten, Arvidsjaur och jag tipsade då om ett ställe man bör besöka i närheten, kopierar vad jag skrev i den tråden:

Arvidsjaur, häftigt! Jag var där i somras (på genomfart) för att kolla in Grodkällan som ligger några mil norröver. Du måste åka dit när du ändå är i närheten. Googla på ”Grodkällan” eller ”Grodkällan på Slengmyren”. Ser ut som en pool.

Här är koordinater till närmsta grusparkering (som rymmer typ tre bilar).
65.778728, 19.481302

Bilar du dit och hem så passa på att åka förbi Flataklocken (en av Sveriges mittpunkter) utanför Sundsvall.

Det går att köra bil upp dit. Här är koordinater till parkeringen på toppen.
62.38631, 16.32125

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest