Start > Körkortsforum > 90 graders backparkering

90 graders backparkering

Gäst 2022-05-14 03:04 ! Citera #
Jag har så otroligt svårt gällande 90 graders backparkering när det är bilar på vardera sida om parkeringen. Är det vanligt att provförättaren begär att man ska göra en 90 graders backparkering eller kan man själv välja att parkera med 45 graders vinkel så länge man backar in?

Jag har vänner som haft körkortet länge, och ingen av dem gör någonsin vinkelrät backparkering.

Backa runt hörn går jättebra, även fickparkering och backparkering med 45 graders vinkel men min trafikskola envisas om att jag måste klara av 90 graders backparkering (mellan två bilar) om jag ska klara uppkörningen.

Obs. Finns det endast en bil som riktmärke så går det bättre, för då är det lättare att korrigera min position .
Gäst 2022-05-14 17:34 ! Citera #
Aldrig hört att det skall vara något krav. Säkert bara nåt som skolan fått för sig och har blivit en tradition.

Det viktiga är att du ställer dig rätt från början. Gör du inte det kommer du stå och vrida sönder däcken i två minuter innan inspektören ledsnar och går hem.

Be till gud att det blir en vänsterbackning.

Jag har haft B kortet sedan 2005 och jag backar alltid in personbilen på parkeringar. Kom rätt från början!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov