Kuggad

Jonas 2022-05-12 19:24 ! Citera #
Undrar hur ni som kuggat flera uppkörningar hanterat det och hur många ni behövde? Tycker det är absurt hur mycket tid och pengar man ska behöva lägga ned för att sedan bli kuggad på att man glömmer blinka ut när man ska framåt i en rondell... Fan hur kul är det lixom, kan ju köra bil nu gör väldigt små misstag igen men nu när man kommit så pass långt så försvinner fan all ork, alla pengar, lektioner och tid rakt ner i sjön för att inspektören ska få sin lilla glädjekick av att kugga dig, Kuggade för tredje gången idag för er som undrar.
Gäst 2022-05-12 21:12 ! Citera #
Lär dig lyssna och förstå vad inspektören säger till dig istället för att gnälla på ett forum. Att du slutar lyssna och fokuserar på att du bara glömde blinka ut ur en rondell är inte problemet som gjorde att du inte klarade körprovet.. vad står det i ditt protokoll?
EN 2022-05-20 18:39 ! Citera #
Min dotter kuggat på att hon körde i 40 på 70 väg i tätbebyggt område, läraren tyckte hon körde för fort. Andra gången kuggades hon för högerregeln när bilen från höger var ganska långt ifrån. Varför kan man som lärare inte ge eleven en andra chans och utsätta denne för situationen en gång till och se hur eleven hanterar det då. Kan tillägga att hon bara kört i cirka 15 min både gångerna. Mao så fanns det gott om tid att göra fler försök.
Gäst 2022-05-20 18:56 ! Citera #
Mina körprov

Klarade B på första
Klarade A på andra (kuggade konbanan på första och fick dvs inte ens komma ut i trafiken)
Klarade C på tredje (fick komma tillbaka en fjärde gång för att komplettera säkerhetskontrollen)
Klarade CE på tredje (fick komma tillbaka en fjärde gång för att komplettera säkerhetskontrollen)
Klarade D på första
Gäst 2022-05-21 18:49 ! Citera #
EN 2022-05-20
Min dotter kuggat på att hon körde i 40 på 70 väg i tätbebyggt område, läraren tyckte hon körde för fort. Andra gången kuggades hon för högerregeln när bilen från höger var ganska långt ifrån. Varför kan man som lärare inte ge eleven en andra chans och utsätta denne för situationen en gång till och se hur eleven hanterar det då. Kan tillägga att hon bara kört i cirka 15 min både gångerna. Mao så fanns det gott om tid att göra fler försök.
Åkte du med i bilen? Klockade du när dom körde och var tillbaka? Står det avbrutet körprov i resultatet? Var körde hon upp?
Jonas 2022-05-25 03:34 ! Citera #
EN 2022-05-20
Min dotter kuggat på att hon körde i 40 på 70 väg i tätbebyggt område, läraren tyckte hon körde för fort. Andra gången kuggades hon för högerregeln när bilen från höger var ganska långt ifrån. Varför kan man som lärare inte ge eleven en andra chans och utsätta denne för situationen en gång till och se hur eleven hanterar det då. Kan tillägga att hon bara kört i cirka 15 min både gångerna. Mao så fanns det gott om tid att göra fler försök.
Beroende på hur allvarligt de ser på misstaget, så ges ofta en andra chans. På min enda (och godkända) uppkörning så lyckades jag lite mindre bra med en backning. Lite senare så blev jag igen ombedd att backa (om än i en annan miljö och situation). Där och då reflekterade jag inte över det, men inspektören bekräftade efteråt att det var just för att kolla om jag hade otur första gången eller om jag faktiskt inte hade koll på backning.

Men självklart gör de inte så om det handlar om situationer som är trafikfarliga. Att köra i 40 på en 70 väg kan absolut anses trafikfarligt, om inte speciella omständigheter föreligger som gör det lämpligt att hålla den hastigheten. Samma sak med högerregeln, den tar de också allvarligt på.
Jonas 2022-05-25 03:36 ! Citera #
Missade att du skrev att de tyckte hon körde för fort
Men samma sak gäller ändå, beroende på omständigheterna kan det vara både för långsamt och för snabbt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor