Start > Körkortsforum > Hur är det att köra upp i Väst…

Hur är det att köra upp i Västerås

Uppsalabo 2022-05-03 23:19 ! Citera #
Har uppkörning nästa vecka i Västerås. Uppsala har inte nån lediga tid tills november då är inte min teoriprov inte längre giltig.
Hur är det att köra upp i västerås?
Har nån gjort där nyligen? Vilken route fick du och vilka bilar använder där?
Björn He 2022-05-04 14:47 ! Citera #
Västerås är en relativt lättkörd stad. Det enda man bör tänka på är väl att inte köra 50 km/tim med tanke på alla farthinder som finns nästan överallt, men numera är väl 50-vägarna i Västerås hastighetssänkta till 40 km/tim.

Sen har jag upplevt att uppkörningsbilarna i Västerås har tendens att öka farten när man släppt gasen, så det finns ju risk för att överskrida hastighetsbegränsningen om man är för ovan att köra såna bilar. Jag blev själv kuggad på första försöket då jag fick köra upp med en dieseldriven Volkswagen Golf, och av misstag kom upp i 50 på 30-sträckan genom Västerås centrum.
Gäst 2022-05-12 15:49 ! Citera #
Uppsalabo 2022-05-03
Har uppkörning nästa vecka i Västerås. Uppsala har inte nån lediga tid tills november då är inte min teoriprov inte längre giltig.
Hur är det att köra upp i västerås?
Har nån gjort där nyligen? Vilken route fick du och vilka bilar använder där?
Hur gick det för dig?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov