Start > Körkortsforum > Har kuggat 2 gånger

Har kuggat 2 gånger

….. 2022-04-29 10:23 ! Citera #
:? Tjena.
Jag körde upp i förgår. Kände mig ganska trygg innan då jag kört ganska mycket. Mina lärare och föräldrar har sagt att det gått bra.
Hur som helst.
När vi åker så har jag en bil framför och 3 bilar bakom
Bilen framför bromsar vid ett övergångsställe men kör sedan vidare, när jag kommer dit så bromsar jag ner till drygt 4 km/h då det va 2 barn vid kanten. De pratar med varandra men för att va på säkra sidan så kör jag 4 km/h över hela övergångsstället. Jag bedömde att de inte ville gå över. Efter detta tänkte jag att jag gjorde fel. Jag skulle stannat. Det va barn. När vi sedan parkerar bilen så sa inspektören ”du är inte godkänd”
Detta pga just barnen

2 dar senare (idag) hittar vi en ny tid. I Växjö 07:30
Har inte kört i Växjö innan, men jag va så ivrig så jag ville ha körkortet.
Jag tar det, och vi åker till Växjö.
Det känns hur bra som helst hela resan, va lite för feg vid ett rödljus men annars kändes de bra.
Men samma sak här ”underkänd”
Detta pga av när jag skulle byta körfält, så glömde jag kolla dödavinkeln, och eftersom det va en cykelbana till höger om mig, så blev detta precis som första gången ”bristande samspel med andra trafikanter” ”bristande uppmärksamhet vid olika trafiksituationen”

Känns så jävla surt, då jag går en utbildning som lastbilschaufför.
Inte bara surt utan riktigt pinsamt också.
Nu till den största frågan. Ska jag mata på då jag vet vad jag behöver öva på. Mer uppmärksamhet vid övergångsställen och andra ställen där oskyddade trafikanter kommer ut på vägen.
gäst 2022-04-29 17:44 ! Citera #
Kuggade själv idag med anledning att hon tyckte jag körde för fort, 55 på 50 väg där alla andra trafikanter höll 70. Kör igen bara, denna gången kör så försiktigt att du hindrar trafik, det är tyligen positivt, jävla muppar på Trafikverket.
Gäst 2022-04-29 20:37 ! Citera #
gäst 2022-04-29
Kuggade själv idag med anledning att hon tyckte jag körde för fort, 55 på 50 väg där alla andra trafikanter höll 70. Kör igen bara, denna gången kör så försiktigt att du hindrar trafik, det är tyligen positivt, jävla muppar på Trafikverket.
Är du allvarlig? Kör du för fort på en uppkörning så är det klart att du kommer kugga.
Gäst 2022-04-29 22:58 ! Citera #
gäst 2022-04-29
Kuggade själv idag med anledning att hon tyckte jag körde för fort, 55 på 50 väg där alla andra trafikanter höll 70. Kör igen bara, denna gången kör så försiktigt att du hindrar trafik, det är tyligen positivt, jävla muppar på Trafikverket.
LoL.

en av mupparna är ju du. som kugga uppenbarligen. kör fort på uppkörningen.
Gäst 2022-05-01 13:04 ! Citera #
Mina körprov

Klarade B på första
Klarade A på andra (kuggade konbanan på första och fick dvs inte ens komma ut i trafiken)
Klarade C på tredje (fick komma tillbaka en fjärde gång för att komplettera säkerhetskontrollen)
Klarade CE på tredje (fick komma tillbaka en fjärde gång för att komplettera säkerhetskontrollen)
Klarade D på första

Detta under 15 års tid, tog B år 2005 och tog D år 2020 så idag har jag alla bokstäver dvs ABECEDE.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest