Lucka

Gäst 2022-04-29 08:10 ! Citera #
Råkade ta en lucka idag som var lite för liten i mitt tycke, blev ej tutad på eller nått och tror knappt jag hindra men har ändå dåligt samvete och känner mig dålig. Kanske var en 10 meter till bilen jag körde ut framför i en liten rondell så det var inga höga farter inblandade. Men jag borde ha väntat och förstår inte varför jag inte gjorde det. Har haft körkort ett tag, så jag skäms lite.
Gäst 2022-05-02 19:49 ! Citera #
Även fast det inte blev ofantligt tight så är det olikt mig som brukar ta det lugnare.
Gäst 2022-05-09 19:20 ! Citera #
Vill du höra två skräckhistorier? Jag har haft körkort (B) sedan 2005 och (C) sedan 2010, har kört lastbil i jobbet sedan 2011 (Norrköping). Två gånger har jag gjort en fuling som du beskriver varpå motparten blivit märkbart förbannad, jag ska beskriva hur.

Kanske runt 2015 så körde jag ut med lastbilen framför en vit kombi i Norrköping, tänkte ”whoops” men fortsatte köra. Någon minut senare så kör han om mig på den tvåfiliga vägen utanför ÖB, lägger sig framför mig och bromsar hårt (inte tvärnit), förstod först inte hans avsikt så jag fick tänka snabbt. Det gick bra, ingen krock. Han fortsatte köra. Sheesh.

Några år senare körde jag ut med lastbilen i en rondell längs Gamla Övägen och retade upp en bil med liten släpkärra efter, han gjorde likadant. Lade sig framför mig någon minut senare och bromsade riktigt hårt. Gick bra den gången också, ingen krock. Han fortsatte köra.

I och med att jag kör (en långsam) lastbil så måste man göra såna fulingar ibland för att inte hindra trafiken bakom osv. Tyvärr.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov