Jag har totalt kört 40 lektioner på trafikskolan. Är det normalt att känna sig rädd och osäker i trafiken vid det här laget? Jag vet att det är individuellt men jag känner mig uppgiven och börjar ifrågasätta mig själv om jag verkligen kan ta körkort.. Jag vet att jag måste bara öva tills jag känner mig 100% säker med min körning och att det är okej att känna som jag gör och att jag kommer ta mig igenom det. Jag upplever störst stress vid rondeller med mycket trafik. Då har jag tendens på att tvivla mycket ifall jag kan köra eller inte trots att jag vet att jag kan (när det finns lucka dvs). Jag mår så dålig när jag inte presterar på lektionerna även om jag är där för att lära mig. Det är bara massa destruktiva tankar som att jag är värdelös och inte kunnig trots att jag vet att jag kan köra bra när jag väl inte är ett nervösvrak. Jag funderar på om KBT behandling kanske skulle hjälpa mig? Jag vill bara bli bättre och hantera stressen på ett fint sätt. Jag vill inget annat än att ta körkortet och jag kommer ALDRIG ge upp tills jag får det i handen men vägen dit är verkligen inte lätt för mig.
Någon annan som har/haft samma upplevelse och tagit sig ur sin rädsla och osäkerhet i trafiken? Jag skulle behöva höra något positivt just nu.. Till er alla som tagit körkortet trots brister och svackor, verkligen stort grattis Ni är bäst!