Start > Körkortsforum > Uppkörning Göteborg

Uppkörning Göteborg

Ano 2022-04-26 23:06 ! Citera #
Ska köra upp i veckan på Hisingen, är lagom nervös över det, hade först Kungsbacka i Juni. Men det dök upp tider på Trafikverket tidigare och jag slog till på en tid i slutet av veckan. Jag vet dock inte on jag tagit mig vatten över huvudet, jag bor i en pytteliten ort ca 7 mil från Göteborg, har kört ca 700-800 mil ( grovt uträknat ) enligt trafikskola så är jag en mogen förare etc, är snart 30 så det kanske hjälper. Men jag har kört bil 2 gånger i Göteborg, fann det inte överdrivet krävande, men hur är vanligtvis kör sträckan från Hisingen samt handledarna? Kommer dom visa hänsyn till det faktum att jag är en småstads kille som har kört 90% av sin körning på mindre orter, Alingsås, Herrljunga etc. Jag har kört i dom flesta större städer i hela Älvsborg, men aldrig i en okänd bil tex. Någon som kört i Göteborg som kan ge en betryggande ord? Gjorde förövrigt teorin idag, gick galant men jag låg verkligen i senaste 3 veckorna med pluggandet. Anyways, tackar för ev svar!
Gäst 2022-04-26 23:49 ! Citera #
Tanken med körkortet är att du ska kunna hantera dom flesta trafiksituationer som dyker upp oavsett vart du är nånstans.
Bättre med generella tips som att se sig för, söka av tidigt och ofta, stärk nerverna så gott det går, även om du gör ett litet misstag, så försök släppa det om det inte var allvarligt och visa att du har kontroll.
Ano 2022-04-26 23:54 ! Citera #
Ja självklart, men faktumet kvaratår ju att uppkörning på mindre ort med liten till ingen trafik är en fördel, tanken är ju att ta kortet, inte göra det onödigt svårt för mig och ev flunka, det kostar pengar och tid. Jag är inte orolig för min körning , kontroll eller liknande, tvärtom. Men när man tänker Göteborg i samma sens som uppkörning så tinglar det lite. Min far avböjde sig från att köra mig till Staden över huvudtaget. Då har han haft körkort i 30 år och också arbetat i staden, dvs han vet hur skit trafiken i staden kan vara. Nu ska jag köra mitt på dagen så trafiken är iallafall lugn.
Gäst 2022-04-27 16:00 ! Citera #
”Nackdelen” med att köra upp på Hisingen kontra Högsbo är att det är rätt mycket vägarbeten vilket jag kan tänka mig kommer vara det besvärligaste. Annars så har jag svårt att tro att det kommer skilja så mycket från vad du är van vid med tanke på att det är rätt lite trafik mitt på dagen. Jag körde upp i Högsbo för ett tag sedan och det var rätt standard, d.v.s. motorväg, köra mot mål, rondeller, småvägar med högerregel, backa runt hörn och parkering.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor