Start > Körkortsforum > BRA TRAFIKSKOLA?

BRA TRAFIKSKOLA?

AnjuManju 2022-04-26 20:43 ! Citera #
Så idag fick jag nog av min trafikskola i Norrköping pga. det dåliga bemötandet jag fick av en lärare där. Jag upplevde honom som aggressiv och han kunde komma med nedlåtande kommentarer som fick mig att känna mig sjukt stressad och urusel förare. Han är så dålig på att ta emot kritik när jag påpekar att jag upplever honom som aggresiv och får bara svaret ”det är min lärstil” och ”jag är inte aggresiv” och skyller allt på mig i stort sett. Alla lärare satt även med sina mobiler och hade alldeles för mycket privatsamtal under lektionerna vilket var jävligt oproffsigt. Denna vecka är min tredje vecka på intensivkursen men efter min andra dubbellektion idag beslutade jag för att avsluta allt med dom. Så nu till min fråga:

Har ni någon skola ni kan rekommendera som ni anser är SUPER BRA? Helst i Stockholm-området men utanför går också bra, jag är öppen för allt :) Dela gärna med er om er upplevelse med den skolan ni gillar!
Gäst 2022-05-02 20:09 ! Citera #
Prova byta körlärare, handlar mycket om personkemi och sättet lära ut.

Så gjorde jag. Skolans lärare var toppen på min körskola, de sa i början när jag började, prova köra med ALLA lärare innan du bestämmer dig, kan vara en eller två. de var öppna med sådant med,

Samt man får ta lite kritik med, man behöver inte vara rent lättkränkt heller (såklart inte fallet med dig, eller?), utan ta till sig detta med utan att behöva gå ner sig. Vi alla är människor, men om det är illa så byt körskola och då testa olika lärare att köra med.

Enkelt.
Sandra 2022-05-09 21:28 ! Citera #
Hej! Jag tycker du tänker helt rätt, byt körskola. Vissa körskolor är helt enkelt inte bra.och en del är fantastiska. Ett tips på skola —> Jarla trafikskola
Gäst 2022-05-10 18:52 ! Citera #
När jag skulle ta lastbil hade jag en lärare som var snäll men vi kom ingenstans. Lektion efter lektion.

Sen åkte jag med han som ägde skolan och jag fattade direkt vad jag gjorde fel när han förklarade.

Så det är verkligen olika från person till person. Vi är alla olika.

Så är det med kolleger på jobbet också. Vissa är man på helt fel våglängd med och det går knappt att prata med folk även om båda menar väl.
Gäst 2022-05-11 00:41 ! Citera #
Den bästa läraren i Stockholm undervisar tyvärr mestadels A-körkort men det är bara vintrarna han undervisar B-körkort. Vilket är väldigt synd.

Hade han undervisat B-körkort året runt så hade jag lätt rekommenderat honom till dig men eftersom du ska ta körkort nu under sommaren så får jag rekommendera något annat.

Jarla har en bra lärare också.
Patrik 2023-03-11 13:48 ! Citera #
Jag skulle tipsa om www.eriksdalstrafikskola.nu mycket pedagogiska lärare med många bra omdömen på reco. Ska du ta körkort i Stockholm så ta Eriksdals trafikskola med i beräkningen.
G.n 2023-03-13 00:39 ! Citera #
Om man inte bor i Stockholm då?
Kerstin 2024-02-15 14:37 ! Citera #
Hej är också missnöjd!! Vill du säga vilken trafikskola det var? Eller åtminstone vilken ort den ligger i? Är nyfiken på om det är samma
What about Bob 2024-02-15 21:34 ! Citera #
Västermalms trafikskola på kungsholmen. Trevlig personal, bra lärare och bemötande. Lär ut bra.

Tog körkortet på 3-4 månader.
Nicke 2024-02-15 23:57 ! Citera #
Kerstin 2024-02-15
Hej är också missnöjd!! Vill du säga vilken trafikskola det var? Eller åtminstone vilken ort den ligger i? Är nyfiken på om det är samma
Enda anledningen till att du är missnöjd är för att de säger sanningen om hur pass oskicklig du är på att köra bil. Hur skulle det se ut om körlärare aldrig kritiserade eleverna? Ett stort problem i trafiken är att vissa (du exempelvis) inte kan inse när dom har gjort fel så fortsätter de bara att göra fel

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor