Start > Körkortsforum > Köra upp i Arvidsjaur

Köra upp i Arvidsjaur

Gäst 2022-04-23 01:35 ! Citera #
Gjorde ett jätteklantigt misstag och kuggade min uppkörning i Farsta. Har bokat en ny i Arvidsjaur (!!!) eftersom det fanns en ledig tid där. Jag har aldrig varit där. Någon som vet hur det är att köra upp där. Svårt? Vilken sorts bil? (manuell). Tacksam för all tänkbar information eftersom jag är bra skärrad inför detta. Över huvud taget hur mycket svårare är det att köra upp på en helt okänd plats?
jadu 2022-04-23 12:11 ! Citera #
Gäst 2022-04-23
Gjorde ett jätteklantigt misstag och kuggade min uppkörning i Farsta. Har bokat en ny i Arvidsjaur (!!!) eftersom det fanns en ledig tid där. Jag har aldrig varit där. Någon som vet hur det är att köra upp där. Svårt? Vilken sorts bil? (manuell). Tacksam för all tänkbar information eftersom jag är bra skärrad inför detta. Över huvud taget hur mycket svårare är det att köra upp på en helt okänd plats?
Hahah varför fan är du nervös? Det ligger seriöst fem jävla hus i Arvidsjaur typ och har säkert bara ett par landsvägar utan varken människor gåendes eller trafik.... din inspektör kommer säkert vara en fet norrlänning med en fet lössnus i käften som skulle godkänt dig om du körde av vägen, tror fan det är en utmaning att kugga i Arvidsjaur, en blind, döv och stum person hade säkert kunnat ta sitt körkort däruppe.
Iii 2022-05-01 17:02 ! Citera #
Haha som tidigare skrivit, tror inte det är jätte svårt att köra upp där pga rätt litet samhälle. Men man kan aldrig säga ”aldrig” för kugga kan man alltid göra men håller tummarna för dig.

Lycka till
Gäst 2022-05-01 17:47 ! Citera #
Arvidsjaur, häftigt! Jag var där i somras (på genomfart) för att kolla in Grodkällan som ligger några mil norröver. Du måste åka dit när du ändå är i närheten. Googla på ”Grodkällan” eller ”Grodkällan på Slengmyren”. Ser ut som en pool.

Här är koordinater till närmsta grusparkering (som rymmer typ tre bilar).
65.778728, 19.481302

Bilar du dit och hem så passa på att åka förbi Flataklocken (en av Sveriges mittpunkter) utanför Sundsvall.

Det går att köra bil upp dit. Här är koordinater till parkeringen på toppen.
62.38631, 16.32125
Gäst 2022-05-02 08:10 ! Citera #
Trådskaparen vann ju lotten när han/hon fick den där hålan! :)

Borde nästan vara omöjligt att kugga på ett sådant ställe.

Påminner lite om när jag körde i en liten by som heter ”Rissa” i Norge. Det fanns bara en enda väg genom hela stan och helt rak var den.

Landsväg vid runt dessa samhällen borde också vara helt tom på trafik så vänstersväng borde inte vara några problem.

Grattis till lantiskörkortet, Trådskaparen!
Gäst 2022-05-04 11:03 ! Citera #
Tittade snabbt på Google Maps och det ser väl ut som att du kommer kunna bli testad på standardsaker? Med enda skillnaden att det kanske är mindre trafik. Tänker också att man kanske testas på mer tekniska moment (fickparkering, backa runt hörn, backparkering o.s.v.) på mindre orter eftersom det inte finns möjlighet till t.ex. motorväg.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov